سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حائری شیرازی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: اگر ما به خداوند متعال و ائمه معصومین(علیهم السلام) حُسن ظن داشته باشیم، چنانچه زیانی هم به واسطه گناهی که مرتکب شده ایم، به ما برسد، با دیده خیر و سعادت به آن می نگریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره)تهران با تاکید بر این که انسان مؤمن در همه احوال باید به خداوند توکل داشته باشد، گفت: باید همواره نسبت به خداوند حسن ظن داشته باشیم، چرا که خداوند مي‌فرمايد «انا عند ظن عبدي المؤمن بي ان خيراً فخيراً و ان شراً فشراً؛ من نزد حُسن ظن بنده مؤمنم هستم، اگر نيك باشد، نيك و اگر بد باشد، بد هستم». پس هر گمانی به خدا داشته باشید، خداوند از منظرِ همان گمان شما را ارزیابی می‌کند.

وی با بیان این که دلیل انحراف شیطان با آن سابقه عبادت، بد گمانی او نسبت به خداوند بود، ادامه داد: اگر ما به خداوند متعال و ائمه معصومین(علیهم السلام) حسن ظن داشته باشیم، چنانچه زیانی هم به واسطه گناهی که مرتکب شده ایم، به ما برسد، با دیده خیر و سعادت به آن می نگریم.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تفکرِ انسان مؤمن مقدمه تربیت او از جانب خداست، گفت: اگر درباره آفرینش دنیا فکر و اندیشه کنیم، متوجه خواهیم شد که همه چیز در این دنیا فانی است، پس خودخواهی در دنیا چه معنایی دارد؟

آیت الله حائری شیرازی در توصیه ای به طلاب، گفت: به شما طلاب عزیز توصیه می کنم "در بحث های علمی خلوص نیّت را حفظ کنید"، "خدمت به خلق را ارزش بدانید"، "تهذیب نفس داشته باشید" و یقین داشته باشید تنها چیزی که موجب نجات ما در دنیا و آخرت می باشد، اخلاص در عمل و تقوای الهی است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha