چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 347949
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
حائری شیرازی

حوزه/ استاد حوزه گفت: حوزه باید علوم انسانی را از اهل بیت(ع) گرفته و به دانشگاه عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محی الدین حائری شیرازی پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه قم که در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: انسان باید دوست خدا باشد و دوستان خدا با هم دوست هستند؛ البته برخی نیز هستند که در ظاهر دوست بوده؛ ولی رسما دشمن می باشند.

وی ادامه داد: دوستان نباید نسبت به یکدیگر بی تقوایی داشته باشند؛ چراکه بعد از مدتی باهم دشمن می شوند.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: کلمه "دوست دختر" و "دوست پسر"، اسمی شیطانی است و باید مراقب این کلمات بود.

این استاد اخلاق حوزه با بیان این مطلب که شیطان هرگز انسان را مستقیماً به خلاف دعوت نمی کند، خاطرنشان ساخت: مراقب باشید که شیطان در ابتدا کار خود را صلاح جلوه می کند و هنگامی که فرد آن را باور کرد، عمل مذکور را ادامه می دهد.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به اینکه شیطان حرام را حلال و سپس آن را ترویج می دهد، تصریح کرد: غضب خدا هنگامی شدید می شود که منکر معروف شده و رایج گردد.

وی بیان داشت: بسیاری وقت‌ها نیاز است تا انسان واجبات متروک و منکر شده را دوباره به معروف تبدیل کند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه طلاب باید آبروی خود را خرج اسلام کنند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) آبروی خود را خرج اسلام کرد و به وسیله آن آبرومند شد.

این استاد اخلاق حوزه تأکید کرد: شما آبروی خود را خرج اسلام کنید تا اسلام آبرومند شود و پس از آن که اسلام آبرومند شد، شما هم آبرومند خواهید شد.

آیت الله حائری شیرازی ابراز داشت: بر روی خطوط قرمز اسلام تا آخر بایستید و برای اسلام آبرو شوید؛ چراکه انبیاء الهی و اهل بیت(ع) نیز همین طور بودند.

وی با تأکید بر داشتن چشم پاک، خاطرنشان ساخت: استاد اخلاق پاک، رفیق پاک، همسر پاک و ... با داشتن چشم پاک حاصل خواهد شد.

این استاد اخلاق حوزه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حوزه باید علوم انسانی را از اهل بیت(ع) گرفته و به دانشگاه عرضه کند.

آیت الله حائری شیرازی به موضوع اجتهاد پرداخته و گفت: در گذشته میزان تألیفات و شاگردان پروری افراد، اجازه اجتهاد او بوده اند و کسی اجتهاد را به شخص دیگر نمی داد.

وی خطاب به طلاب ابراز داشت: شما عزیزان باید دروس را جدی بگیرند و با تلاش و پشتکار تحصیل کنید.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: طلاب نباید این سخنان را به زبان بیاورند که در دنیای کنونی این دورس فایده و ثمری ندارد؛ بلکه به وسیله همین دروس، مجتهد پرورش می یابد.

این استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: تضعیف در پایه های علمی، اضطراب را به همراه داشته و سخنان متزلزل به میان می آورد.

آیت الله حائری شیرازی با بیان خاطره ای از رهبر معظم انقلاب، در دوران ریاست جمهوری معظم له افزود: از ایشان سوال کردم که دوران ریاست جمهوری شما در حال پایان است و بعد از آن چه برنامه ای دارید، فرمودند: کارهای آخوندی می کنم و به حوزه می آیم؛ مگر اینکه امام(ره) نگذارند و به من هر مسئولیتی دهند، قبول می کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha