چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
158

حوزه/ «سند تحول نشریات علمی حوزه دین» با 46 رای مثبت به تصویب مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی حوزه دین دارای رتبه علمی رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ششمین گردهمایی مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی حوزوی و «سومین مجمع عمومی خانه نشریات علمی» شامگاه چهارشنبهبا حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، آیت الله بهشتی عضو خبرگان رهبری، حجج اسلام والمسلمین نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه و عماد معاون پژوهش حوزه در سالن همایش های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عماد معاون پژوهش حوزه ضمن عرض خیرمقدم اظهار داشت: نشریات دینی روز به روز تنومندتر، بارورتر و مسنجم تر می شوند و برکات نتایج ارزشمند خود را به جامعه علمی ما در سطح حوزه های علمیه، کشور و جامعه اسلامی عرضه می کنند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مدیرکل امور پژوهشی معاونت پژوهش حوزه با اشاره به اینکه سند تحول نشریات علمی حوزه دین وضعیت موجود و مطلوب نشریات دینی را در دو بخش مستقل و بر اساس روشswot  تبیین کرده است، اظهار داشت: هر یک از این دو بخش، به تشریح وضعیت نشریات در چهار حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی، محتوا و ساختار، توزیع و عرضه و ارزیابی و بازخورد پرداخته است.

سپس قاضی زاهدی رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه زمان انتشار نشریه در مشاهده و مطالعه شدن تاثیرگذار است، گفت: تاخیر در انتشار نشریات علمی حوزه دین موجب می شود تاثیرگذاری چندانی در سیستم ارزشیابی نداشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه نیز  با اشاره به فعالیت 265 نشریه علمی حوزه دین، ابراز داشت: هنگامی که وجود این نشریات را با پیش از انقلاب مقایسه می کنیم «میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است»؛ حتی نسبت به دهه های ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب نیز رشد قابل قبولی پیدا کرده است. 

در پایان این مراسم «سند تحول نشریات علمی حوزه دین» با 46 رای مثبت از مجموع 49 عضو حاضر به تصویب مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی حوزه دین دارای رتبه علمی رسید.

خاطرنشان می شود؛ نشریه «پژوهش های قرآنی»، «اسلام و علوم اجتماعی»، «اسلام و مطالعات اجتماعی»، «اخلاق وحیانی»، «قرآن، فقه و حقوق اسلامی»، «فقه (کاوشی نو در فقه)»، «اسلام و پژوهش های مدیریتی»، «حدیث اندیشه» و «پژوهش های مهدوی» توانستند از شورای اعطای، مجوزهای رتبه علمی را دریافت کنند. 

انتهای پیام/313/33  

 

 

 

 

 

 

 

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha