چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
قاضی زاهدی

حوزه/ رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با بیان این که نمایه سازی موجب گسترش علم، تبادل نظر و نقد اندیشه ها می شود، گفت: نمایه سازی اطلاعات نشریات باعث می شود مخاطبان در سطح کشور و بین الملل از اطلاعات موجود در این نشریات آگاه شوند و از آن ها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، احمد قاضی زاهدی شامگاه چهارشنبه در «ششمین گردهمایی مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی حوزوی» که در سالن همایش های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد، با اشاره به اینکه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از سال 83 آغاز به کار کرد، اظهار داشت: این مرکز دربرگیرنده نشریات علمی پژوهشی کل کشور و پایگاهی استنادی می باشد.

وی تصریح کرد: البته ما از زمان انتقال نظرات ائمه معصومین(ع) توسط شاگردان شاهد بحث استناد در حوزه دین هستیم. 

رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در دنیا پایگاه ISI به ممیزی و نشر علم در دنیا اهتمام دارد، اظهار داشت: در کشور دو پایگاه به ثبت منابع می پردازند که امکان گزارش گیری از فعالیت های علمی حوزه های مختلف را فراهم کرده اند.

قاضی زاهدی افزود: با انعقاد تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با حوزه های علمیه امکان نمایه سازی نشریات حوزوی در پایگاه SID فراهم شد.

وی با بیان اینکه نمایه سازی موجب گسترش علم، تبادل نظر و نقد اندیشه ها می شود،   تصریح کرد: نمایه سازی اطلاعات نشریات باعث می شود مخاطبان در سطح کشور و بین الملل از اطلاعات موجود در این نشریات آگاه شوند و از آن ها استفاده کنند.

رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه زمان انتشار نشریه در مشاهده و مطالعه شدن تاثیرگذار است، گفت: تاخیر در انتشار نشریات علمی حوزه دین موجب می شود تاثیرگذاری چندانی در سیستم ارزشیابی نداشته باشد.

قاضی زاهدی با اشاره به اینکه تعداد 25 نشریه در گزارش JCR سال 91 ثبت شده اند، ابراز داشت: 6 نشریه معرفت اخلاقی، مطالعات اسلام و روانشناسی، حكومت اسلامی، ذهن، مشرق موعود و علوم سياسی دارای شاخص تاثیر IF  بوده اند.

وی با بیان اینکه تعداد 25 نشریه در گزارش JCR سال 92 ثبت شده اند، تصریح کرد: 8 نشریه روان شناسي و دين، کلام اسلامی، مشرق موعود، اسلام و پژوهش های تربیتی، معرفت فرهنگی اجتماعی، مطالعات اسلام و روان شناسی، علوم سیاسی و حکومت اسلامی دارای شاخص تاثیر IF در این سال بوده اند.

خاطرنشان می‌شود  IF مخففImpact factor   است که میانگین تعداد دفعاتی که مقالات یک مجله طی دو سال گذشته ارجاع گردیده است را شامل می‌شود.

انتهای پیام/313/33 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha