پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حوزه امام رضا تهران

حوزه/ آیین آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ حوزه علمیه امام رضا(ع) با حضور شخصیت ها و مدیران حوزوی، اساتید و طلاب، در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت ها، با تاکید بر این که تغییرات جهانی به سرعت فوق العاده ای پیش می رود، گفت: امروز از حوزه انتظار می رود که رهبر فکری جهان باشد و چنانچه عزم و اراده جدی در راستای تحول که متکی به فرمایشات مقام معظم رهبری است، وجود نداشته باشد، حوزه علمیه جوابگوی تغییرات جهانی نخواهد بود.

استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران و تولیت حوزه امام رضا(ع) سخنران بعدی این مراسم بود که در سخنانی با اشاره به ضرورت توجه به مسائل بین المللی، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، ما در پیج تاریخی قرار داریم و نسل امروز مسائل مهم کشوری و جهانی را درک کرده و می دانند چه نقشی بر ساختن تاریخ آینده جهانی ایفا می کنند، لذا رسالت حوزه و روحانیت در این عصر بسیار سنگین است.

پخش کلیپ معرفی و تشریح روند توسعه حوزه علمیه امام رضا(ع)، از دیگر بخش ها و برنامه های این مراسم بود که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

در ادامه این مراسم، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، در سخنانی با اشاره به جایگاه حوزه و روحانیت، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی تاثیرگذار، تعامل با حوزه و روحانیت و همچنین استفاده از ظرفیت های طلاب و روحانیون توانمند، در اولویت برنامه های شهرداری تهران قرار دارد.

برپایه این گزارش، تقدیر از دست اندرکاران و عوامل اجرای پروژه عمرانی توسعه و بازسازی حوزه علمیه امام رضا(ع) از دیگر بخش های این مراسم بود.

همچنین در حاشیه مراسم، نمایشگاهی از محصولات پژوهشی و مقالات اساتید و طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) برپا شده بود که مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha