پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 358341
۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
بانوان فضای مجازی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر ورود طلاب و مبلغان دینی در فضای مجازی گفت: هم اکنون۵هزار کاربر فعال در حوزه خواهران مشغول فعالیت در عرصه مجازی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین آقا میری، مدیر حوزه  علمیه خواهران تهران در آیین آغاز سال تحصلی حوزه علمیه تهران، که در مصلی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) شهرری، در حال  برگزاری است، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه ، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران در سال 1363با عنایت امام خمینی(ره) تاسیس شد. این حوزه  ابتدا به صورت  هیئت امنایی اداره می گردید اما  از سال 1375 حوزه خواهران با سبک و سیاق فعلی و با تلاش های آیت الله شرعی و حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: از آن موقع تا به امروز 470مدرسه علمیه خواهران در کل کشور با مشارکت فعال خیرین تاسیس شده که سهم عمده ای از آن بر دوش خیرین بوده است

حجت الاسلام والمسلمین آقا میری افزود: سهم استان تهران از این حوزه ها کمتر از 14درصد و بالغ بر63مدرسه است، البته در حال حاضرنیز 15درخواست برای تاسیس داریم که پروسه آن زمان بر است و نیاز به بررسی های همه جانبه دارد.

به گفته وی، نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل داده و این قشر جامعه، سهم و نقش خود را در زمان حجت الاسلام آقا میری، مدیر حوزه  علمیه خواهران تهران انقلاب و دوران دفاع مقدس و هم چنین در دوران بعد از انقلاب به خوبی ایفا کرده است .

این استاد حوزه،  افزود: امروز در کشور به غیر از طلاب جامعه الزهرا و حوزه خراسان 50هزار طلبه خواهر در حال تحصیل هستند و تعداد 100هزار نفر از مدارس رسمی فارغ التحصیل شده اند.

وی تصریح کرد: اگر راه  ورود مبلغان خواهر به مساجد برای پاسخگویی به شبهات و سئوالات زنان باز شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.همچنین تبلیغات محله ای که بعضا توسط افرادی صورت می گیرید که صلاحیت کافی علمی ندارند اگر زمینه ای برای جایگزینی طلاب خواهر ایجاد گردد اثرگذار تر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقا میری با بیان اینکه، فرهنگ جامعه می تواند با حضور پررنگ حوزه های خواهران ارتقاء بیشتری یابد، بیان داشت: همچنین در بحث مشاوره و راهنمایی های دینی و اخلاقی می توان از ظرفیت و توانمندی طلاب خواهر در این امر بهره ببریم.

وی در پایان  با تاکید بر حضور فعال طلاب خواهر در فضای مجازی، خاطرنشان ساخت: اگر ساماندهی و هدایت خوبی داشته باشیم قطعا حضور طلاب در فضای مجازی تاثیر به سزایی در فضای واقعی خواهد داشت. هم اکنون5 هزار کاربر در حوزه خواهران فعال هستند که امیدواریم رونق این بخش را  در حوزه برادران نیز  شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ممهد IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام چرا مسئول حوزه علمیه خواهران یک خانم نیست و یک اقا است .به نظر شما این اولین قدم برای اثبات جایگاه زن در دین نیست