پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حوزه تهران

حوزه/ آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۵-۹۴ حوزه علمیه استان تهران با حضور شخصیت ها و مدیران حوزوی، در مصلای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهر ری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، در این مراسم، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، یکی از مداحان اهل بیت(ع)، به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، در سوگ آن حضرت به مرثیه سرایی پرداخت.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین آقا میری، مدیر حوزه علمیه خواهران تهران، گزارشی از فعالیت های سال گذشته و برنامه های آینده این حوزه ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، سخنران بعدی این مراسم بود که علاوه بر خیر مقدم به حاضرین، به تشریح فعالیت ها و برنامه ها حوزه علمیه استان تهران پرداخت.

تواشیح و همخوانی آیاتی از کلام الله مجید توسط گروه 120 نفره طلاب مدرسه علمیه دارالسلام از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه تهران بود که حال و هوای معنوی خاصی به این مراسم بخشید.

در ادامه این مراسم، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز  به ایراد سخن پرداخت و بر ضرورت شتاب بخشی به تحول در حوزه، متناسب با تحولات و نیازهای جهانی تاکید کرد.

 در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات پژوهشی طلاب و اساتید برپا شده بود که مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت. در این نمایشگاه همچنین، با برپایی غرفه های مشاوره پژوهشی، مشاوره های لازم به طلاب ارائه شد.

برپایه این گزارش، قرار بود که حضرت آیت الله جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید، به عنوان سخنران ویژه مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های خواهران و برادران استان تهران، به ایراد سخن بپردازند، که براساس اعلام استاد رشاد، به علت کسالت معظم له، برنامه سخنرانی ایشان لغو شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha