چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام رضا کرباسی

حوزه/تکفیری ها به عنوان دشمنان قسم خورده حق و حقیقت، اسلام، تشیع و مزدوران استکبار جهانی در منطقه، مساجد را نابود می کنند، قرآن را آتش می زنند، مسلمانان را می کشند و همه آرمان های انبیاء الهی و اولیاء الهی را زیر پا لگدمال می کنند!

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین رضا کرباسی، شب گذشته در مراسم چهلم شهید گمنام، در جامعه علمیه امیر المومنین(ع) تهران، با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت باقرالعلوم(ع)، به نقش شهدا در ماندگاری دین و مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: براساس آیه 40سوره مبارکه حج "الَّذينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِيَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ يُذْکَرُ فيهَا اسْمُ اللَّهِ کَثيراً وَ لَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ"، اگر شهدا ، جانبازارن، آزادگان و رزمندگان جبهه های نبرحق علیه باطل نبودند، تمام دستگاه ها و مساجد نابود می شوند و همه ارزش ها از بین می رفت.

* شواهد امروزی آیه 40 سوره حج

تولیت جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران با اشاره به شواهد امروزی آیه 40 سوره حج، افزود: در عصر حاضر، تکفیری ها به عنوان دشمنان قسم خورده حق و حقیقت، اسلام و تشیع مساجد را نابود کرده، قرآن را آتش زده، مسلمانان را در مساجد می کشند و همه اهداف و آرمان های انبیاء الهی و اولیاء الهی را زیر پا لگدمال می کنند!!.

*حجاج در کنار بیت الله الحرام هم امنیت ندارند!

وی با اشاره به جنایات مزدوران استکبار و گروه های تکفیری و تروریستی همچون داعش در سوریه، عراق، بحرین و یمن، گفت: حتی در مکه مکرمه با این که به ظاهر امنیت برقرار است، اما متاسفانه با بروز حوادث مشکوک، مسلمانان و حجاج در کنار بیت الله الحرام هم امنیت ندارند، چرا که قبل از موسم حج داعش تهدید به ایجاد ناامنی کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین کرباسی تصریح کرد: دشمن هیچ گاه از توطئه، فریب، قتل و کشتار مسلمانان و تخریب اماکن مقدس دست بر نمی دارد، لذا باید مراقب توطئه ها و نقشه های شوم بود.

*برپایی حوزه های علمیه آرمان شهداست

تولیت جامعه امیرالمومنین(ع) تهران در ادامه برپا بودن حوزه های علمیه، مساجد و مراکز دینی را از اهداف و آرمان های مقدس شهدا خواند و افزود: هر جا نام و یاد خدای متعال و اهداف و آرمان های پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ساری و جاری باشد، شهدا حضور دارند.

وی با تاکید بر لزوم تکریم شهدا و ایثارگران، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند "مراسم تشییع و گرامیداشت شهدا باید از حالت صوری و ظاهری فراتر باشد و باید عمق برنامه های بسیار بیشتر باشد".

*آماده جانفشانی و فداکاری باشیم

استاد حوزه علمیه تهران تاکید کرد: باید در برنامه ها مرتبط با شهدا، با تبیین آرمان های آنان، اهداف امام(ره) و مقام معظم رهبری را بشناسیم و بیش از گذشته آماده جانفشانی و فداکاری باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین کرباسی همچنین بر لزوم بصیرت افزایی جامعه تاکید کرد و گفت: شهداء به دنبال احیاء و تقویت حوزه های علمیه بودند، چرا که می دانستند نابودی مکتب اهل بیت(ع) و حوزه ها از اهداف استراتژیک دنیای استکبار است.

*افتخار میزبانی شهید گمنام

وی، به دفن شهید گمنام در جامعه امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: این حوزه افتخار میزبانی یکی از شهدای گمنام را دارد که با خونش، به حوزه های علمیه نورانیت مضاعف بخشید، لذا باید طلاب و روحانیون پاسدار آرمان های مقدس شهداء باشند.

*از نورافشانی شهدا بهره ببریم

تولیت جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران در پایان، از ساخت مقبره شهید گمنام در این مدرسه با مشارکت مردم شهید پرور خبر داد و گفت: این شهید عزیز منحصر به حوزه نیست، بلکه به آحاد مردم متعلق است و همه باید از نورافشانی آن بهره ببرند.

انتهای پیام 3/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha