پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله فیض گیلانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین بر ضرورت تلاش برای گسترش اقامه نماز جماعت عید غدیر در جامعه تاکید کرد و گفت: این امر باید همچون اصل غدیر در جامعه نهادینه شود و در میان شیعیان گسترش یابد چرا که با مسئله ولایت ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله فیض گیلانی در مراسم رونمایی از کتاب «سنت جماعت در نماز عید غدیر»، اظهار داشت: روزی خواهد رسید که حکومت اسلامی سراسر گیتی را فرا می گیرد و ملت ها از این نعمت الهی به برکت پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) بهره خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه گاهی جریانات تاریخی علی رغم پیگیری یک هدف، نتیجه دیگری پیدا کرده است، تصریح کرد: هنگامی که مامون به خلافت رسید برای رسمیت بخشی به قدرت خود از حضرت رضا(ع) برای پذیرش ولیعهدی دعوت کرد.

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه امام رضا(ع) علی رغم میل باطنی به ایران آمدند، گفت: مامون عباسی پس از حضور حضرت رضا(ع) به ایران، جلسه معارفه ای را با حضور همه علمای ادیان شکل داد تا بگوید بالاترین شخصیت اسلام را آورده است.

آیت الله فیض گیلانی با اشاره به حمایت مالی مامون از علمای ادیان ها برای مناظره با امام رضا(ع)، ابراز داشت: شیخ صدوق در کتاب «خصال» شرح کاملی از این مباحثه و مناظره را نوشته است و تاکید می کند امام رضا(ع) به علمای ادیان اثبات کرد دین اسلام، بالاترین ادیان است.

*مناظرات امام رضا(ع) موجب گرایش مردم ایران به تشیع شد

وی، کتاب «خصال» شیخ صدوق را یکی از عوامل گرایش مردم ایران به اهلبیت(ع) عنوان کرد و گفت: یکی از دلایلی که موجب گرایش مردم ایران به مذهب تشیع شد، شرح مناظرات و مباحثات امام رضا(ع) در کتاب «خصال» است.

*علما به احیای سنت های زمان رسول الله بپردازند

این عضو جامعه مدرسین در ادامه با تقدیر از تلاش علمای تشیع برای گسترش احیای اقامه نماز جماعت عید غدیر، ابراز داشت: علما در حال احیای تمام خصائلی هستند که در زمان نبی مکرم اسلام بوده است.

*ضرورت برگزاری نمازجماعت عید غدیر

آیت الله فیض گیلانی در پایان با تاکید بر تلاش برای گسترش اقامه نماز جماعت عید غدیر، گفت: نماز جماعت عید غدیر باید همچون اصل غدیر در جامعه نهادینه شود و در میان شیعیان گسترش یابد چرا که با مسئله ولایت ارتباط مستقیم دارد.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha