سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 359153
۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
عید غدیر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد گفت:غدیر آغاز حرکت عاشورا است و امروز بیش از هر زمان دیگری باید ابعاد مختلف این واقعه را مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام فرزاد منصوری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تبریک عید سعید غدیر به همه شیعیان و مسلمانان  اظهارداشت:غدیر در مکتب شیعه بعنوان عیدالله معروف است و این عید بالاتر از عید قربان و عید فطر نیز معرفی شده است.

غدیر، عید اکمال دین نبوی است

وی، با اشاره به اینکه عید غدیر عید اکمال دین نبوی است تاکید کرد:عید غدیر عیدی است که تکلیف زحمات ۲۳ساله ی پیامبر گرامی اسلام(ص) جبران شد و جانشینی به حق برای زنجیره ولایت معرفی شد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد، با بیان اینکه برای معرفی بیشتر غدیر باید فلسفه این واقعه و رخداد را به جهان معرفی نماییم اظهار داشت:برای تحقق این امر باید با معرفی امیرالمومنین علی (ع) و خطبه های گهر بار ایشان در نهج البلاغه امامت و ولایت را در بین مردم نهادینه کنیم.

حجت الاسلام منصوری، با اشاره به اینکه برخی غدیر را مایه ی اختلاف بین شیعه و سنی می دانند یاآور شد: بر خلاف این تصور سطحی،غدیر مایه تقویت بین شیعه و سنی است و دین اسلام تنها با غدیر معنا پیدا می کند.

دین اسلام و ادامه این راه بلا تکلیف رها نشده است

وی، با بیان اینکه واقعه غدیر و رویداد عظیم آن نشان دهنده این است که دین اسلام و ادامه این راه بلا تکلیف رها نشده است تصریح کرد:غدیر نشان می دهد که دین اسلام متصل به قدرت لایزال الهی است و واسطه ی فیض الهی روی زمین در این روز برای سعادتمندان انتخاب شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با اعلام اینکه غدیر آغاز حرکت عاشورا است خاطر نشان کرد:با رویداد غدیر حق شناسان،حق پرستان و حق گویان از باطل بریدند و بسوی حق و راستی روی آوردند.

حجت الاسلام منصوری، با اشاره به اینکه برای معرفی شاخصه های غدیر باید امیرالمومنین( ع) را بعنوان رهبر و شخصیتی الهی به دنیا معرفی کنیم ابراز داشت:بسیاری از محققان سایر ادیان از جمله مسیحیان نیز از امام علی(ع) بعنوان رهبری شاخص و جانشینی به حق یاد کرده اند.

استفاده از از ظرفیت غدیر در تعاملات بین ادیانی

وی با بیان اینکه امروز باید از ظرفیت غدیر در تعاملات بین ادیانی بهره گیریم گفت:برای معرفی غدیر و واقعه به حق این روز نباید تنها به یک جمله از خطبه مفصل غدیر که نزدیک به ۱۳صفحه است بسنده کنیم بلکه باید با استناد و بهره گیری از عناصر این خطبه از ظرفیت غدیر برای معرفی امیرالمومنین ع در ابعاد جهانی  استفاده کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خرم اباد با اشاره به راههای گسترش معارف و فرهنگ علوی در جامعه گفت:باید با استفاده از تبلیغ مستمر و چهره به چهره با حضور در مجالس و محافل این واقعه را به همگان معرفی و ولایت پذیری و شاخصه های تبعیت از ولایت را در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه نماییم.

گسترش معارف علوی با استفاده از زبان هنر

حجت الاسلام منصوری، با بیان اینکه سریعترین و موثر ترین راه در گسترش معارف علوی استفاده از زبان هنر است افزود:باید تلاش کرد زوایای مختلف این واقعه در قالب هنر و از زوایای گوناگون به بطن جامعه نفوذ یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha