جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
غدیر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صدر خواجو گفت: برای بهتر شناساندن مسئله غدیر باید خطبه کامل پیامبر(ع) در روز غدیر واکاوی شده و برای مردم بیان شود.

حجت الاسلام فرزین، مدیر مدرسه علمیه صدر خواجو  در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم، اظهار داشت: عید بزرگ غدیر بزرگترین عید شیعه است که همه باید با تلاش و توان برای برگزاری بهتر آن تلاش کنند .

وی ادامه داد: متاسفانه در میان  مردم حجاز مسئله غدیر و خطبه پیامبر(ص) در آن روز به شدت سانسور شده است.

حجت الاسلام فرزین، با اشاره به دلیل مخالفت، مخالفان با مسئله غدیر، تصریح کرد: غدیر آغازگر استمرار نبوت و فتح الباب ولایت است، بنابراین مخالفان غدیر از آن وحشت دارند پس کودتایی انجام داده و مسیر اسلام را منحرف کردند و ولایت را به خلافت تبدیل کرده و خلیفه های خود را جایگزین کردند.

وی با تاکید بر اینکه مخالفان غدیر بهترین سندهای غدیر را سانسور می کنند، گفت: یکی از سندهای مشهور غدیر کتاب الغدیر است این کتاب زمانی که منتشر شد با مخالفت علمای عراق روبه رو شد انها نزد نخست وزیر وقت عراق رفتند و خواستار سوزاندن نسخه های این کتاب شدند.

مدیر مدرسه علمیه صدر خواجو با تاکید بر اینکه مسئله غدیر نیز در بین شیعیان مظلوم واقع شده است،افزود: به دلیل اینکه فقط یک جمله از روز غدیر برای مردم بیان می شود این عید در میان شیعیان مظلوم واقع شده است.

 وی تصریح کرد: به غیر از جمله معروف پیامبر که می فرمایند هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست جملات و سخنان دیگری از ایشان در خصوص مسئله غدیر موجود است.

استاد حوزه علیه اصفهان بیان داشت: برای بهتر شناساندن مسئله غدیر در بین شیعیان باید خطبه کامل پیامبر(ع) در روز غدیر واکاوی شده و برای مردم بیان شود.

وی خاطرنشان کرد: در خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر به طور مکرر نام مبارک امیرالمومنین و بحث خلافت و ولایت ایشان، اهل بیت(ع)، نام امام زمان(عج)، جایگاه ولایت امیرالمونین و اهل بیت(ع)  اورده شده است که باید برای مردم این مهم بازگو گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha