یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عید غدیر

حوزه/ استاد حوزه علمیه تهران، با تاکید بر این که، غدیر در امتداد نبوت و یک حقیقت جاری است، گفت: اتحاد بین اهل سنت و شیعه حول محور محبت به اهل بیت(علیهم السلام) می باشد و این مدال افتخار شامل همه مسلمین شده است.

حجت الاسلام محمد براتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک دهه ولایت و امامت و فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، گفت: اگر بخواهیم واقعه­ی غدیر را بررسی کنیم، باید کل جریان نبوت و وصایت را در طول تاریخ بشر مورد توجه و مطالعه قرار دهیم.

وی ادامه داد: از زمانی که خداوند متعال بشر را آفرید، او را بدون راهنما رها نکرد و اولین راهنمای بشر حضرت آدم(ع) بود. و لذا خداوند متعال انبیاء را برانگیخت تا بشر به بیراهه نرود و در مواجهه با مشکلات دنیوی متحیر و سرگردان نماند. و برای تداوم این مسیر یعنی هدایت مردم توسط راهنمایی امین و معصوم باید جانشینانی برای انبیاء وجود داشته باشد تا بشر را به سمت خدای متعال هدایت کند.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: بعد از هر نبی باید یک وصی باشد و او مأمور است تا راه نبی را ادامه دهد و این سنت الهی است و استثنا بردار نیست. یعنی هیچ گاه زمین از حجت خدا خالی نبوده و نخواهد بود. و در روایات نیز درباره­ی اهمیت وجود امام نقل شده است که اگر حجت خدا نباشد، زمین اهل خودش را می بلعد. و این نشان می دهد انسان کامل آن قدر نزد خدا عظمت و آبرو دارد که کل دنیا به خاطر ذات مقدسش سر پا مانده است. حال بعد از خاتم پیامبران حضرت رسول(ص) چه کسانی این عظمت و شأنیت را داشتند تا در جایگاه امامت و وصایت، امورات مسلمین و هدایت آن ها را بر عهده بگیرند؟

حجت الاسلام براتی با بیان اینکه روز 18ذی الحجه، پیامبر(ص) به طور آشکارا و رسماً حضرت علی(ع) را به عنوان وصی و امام مسلمین منصوب کرد، ادامه داد: غدیر در امتداد نبوت و یک حقیقت جاری است که تا قیامت جریان خواهد داشت. چرا که هیچ وقت زمین از حجت خدا خالی نیست و در عصر غیبتِ انسان کامل نیز «ولی فقیه»ی که جامع الشرایط بوده و همه­ی شئون مربوطه را دارا می باشد، نائب امام(ع) بوده و مورد رجوع مردم می باشد و همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند «ولایت فقیه، استمرار ولایت انبیاست» و لذا همه­ی این ها در واقع ادامه جریان غدیر می باشد.

وی با تأکید بر این که ما یک دین بیشتر نداریم و آن اسلام است، اظهار داشت: اتحاد بین اهل سنت و شیعه حول محور محبت به اهل بیت(علیهم السلام) می باشد و این مدال افتخار شامل همه مسلمین شده است.

این محقق حوزوی با اشاره به اینکه تمام صف بندی های عالم بر اساس حب و بغض به حضرت علی(ع) و اهل بیت(ع) واقع شده است، گفت: اگر نگاهی به جبهه مقاومت یعنی ایران، سوریه، یمن و حزب الله بکنید، می بینید که در مقابل این ها، عده ای اقلیت که عمدتاً سران و سرمایه گزاران کشورهای غربی و آمریکایی قرار دارند که لحظه ای دشمنی و بغض خود را نسبت به اهل بیت(ع) و اسلام پنهان نمی کنند و آشکارا به جنگ با جبهه حق می پردازند. البته هدف اصلی آن ها ایران است، چون با الهام از سیره و منش اهل بیت(ع) ذره ای در برابر استکبار سر تعظیم فرود نیاورده است.

حجت الاسلام براتی در پایان تصریح کرد: مقاومت و پیروزی بر جبهه­ی باطل در گرو آن است که جوانان خود را به اخلاق محمدی(ص) مجهز کنند و با رعایت تقوا و شکیبایی، توطئه دشمنان را خنثی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha