دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران

حوزه/ جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) با ۲۲۰ طلبه و اجرای نظام آموزش پژوهش محور و قرآن محور، همچون نگینی در منطقه ۱۶ تهران می درخشد.

حجت الاسلام یونس صفری مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع)، گفت: این مدرسه در سال 61 توسط آیت الله کرباسی، از علمای تهران تاسیس و بعد از رحلت ایشان، فرزندشان حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا کرباسی، تولیت مدرسه را عهده دار شد.

*تحصیل 220 طلبه

وی با بیان این که ظرفیت مدرسه بالغ بر 300 نفر می باشد، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید تعداد 220 طلبه در مقاطع سطح یک، دو و سه در حال تحصیل می باشند. و روال آموزشی حوزه علمیه طبق برنامه مرکز در حال اجرا می باشد. اما این مدرسه در زمینه آموزشی و پژوهشی دارای چند برنامه متمایز می باشد. از جمله این که در سال تحصیلی جدید و در مقطع پایه اول در حال اجرای طرح آزمایشی هستیم که توسط مدیریت قم تصویب شده و جهت اجرا به ما ابلاغ شده است.

*اجرای طرح جدید آموزشی

مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) تهران ادامه داد: این طرح در 14 حوزه علمیه در سراسر کشور در حال اجراست و در استان تهران نیز دو حوزه مجری آن هستند. در این طرح شاهد تغییرات بسیاری در متون درسی و توجه بیشتر به مسائل علمی و تهذیبی طلاب هستیم.

حجت الاسلام صفری اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه جامعه علمیه امیرالمومنین(ع)، برگزاری کلاس های قرآنی است. بدین صورت که هر طلبه روزی یک ساعت برای مطالعه، تحقیق و حفظ قرآن اختصاص داده و بصورت کاربردی مطالب قرآنی را روی آیات و روایات تطبیق می دهد.

*کسب رتبه سوم جشنواره علامه حلی

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی مدرسه و حضور فعال طلاب در جشنواره علامه حلی، اظهار داشت: طی سال های گذشته بیش از صد مقاله علمی و پژوهشی توسط طلاب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این میان تعداد 22 مقاله به مرحله اجمالی و 4 مقاله نیز به مرحله تفصیلی راه یافتند و نهایتاً یک نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شد، این فعالیت ها باعث شد تا مدرسه رتبه سوم جشنواره را در بین مدارس استان تهران کسب کند.

مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) خاطرنشان کرد: از تابستان امسال نیز معاونت پژوهش مدرسه، جلسات مستمر و هدفمندی را با طلاب پژوهشگر برگزار کرده و امسال تعداد طلاب شرکت کننده در جشنواره علامه حلی تا 180 نفر افزایش یافته است و امیدواریم اکثریت مقالات در کسب رتبه های ممتاز موفق باشند.

وی با تاکید بر این که رابطه اساتید و طلاب حوزه در سطح بسیار مطلوب و مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های خوب که توسط مدرسه و با همکاری اساتید اجرا می شود، این است که وقتی طلبه ای متاهل می شود، گروهی از اساتید به همراه و مسئول و مدیر مدرسه به منزل آن طلبه می روند و با اهداء هدیه ای، این ازدواج را به وی و همسرش تبریک می گویند. این گونه برنامه ها باعث به وجود آمدن صمیمیت بین مسئولین، اساتید و طلاب می شود.

*فعالیت تبلیغی طلاب در منطقه 16 تهران

حجت الاسلام صفری با اشاره به فعالیت های تبلیغی و تهذیبی طلاب در سطح شهر، گفت: در زمینه اعزام طلاب به مناطق مختلف علمی و فرهنگی، امسال نیز همچون سال های گذشته با آموزش و پرورش منطقه 16 تفاهم نامه ای امضاء کرده ایم که براساس آن حدود 50 نفر از طلاب، در مدارس مختلف این منطقه حضور خواهند داشت. ضمن این که معاونت تبلیغ مدرسه وظیفه تأمین روحانی مبلّغ برای هیئت های منطقه را برعهده دارد.

*مدرسه بدون موقوفات

وی با بیان این که جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) فاقد موقوفات می باشد، تصریح کرد: بخشی از منابع مالی مدرسه توسط فارغ التحصیلانی که شناخت کاملی از شخصیت و عملکردهای تولیت دارند و هم اکنون در مراکز مختلف تبلیغی و فرهنگی حضور دارند، تأمین می شود. همچنین مدیریت حوزه استان نیز در بخش تغذیه کمک های مالی انجام می دهد و برخی از کارهای عمرانی که هزینه بر می باشد، معمولاً توسط شهرداری انجام می شود و در مجموع هزینه های جاری مدرسه بدین گونه تامین می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha