پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
مدرسه علمیه روستای سربندان

حوزه/ معاونت تبلیغ مدرسه، ستادهای مختلفی را برای انجام امور تبلیغی راه اندازی کرده است و تاکنون توانسته حدود ۷۰ روستای اطراف حوزه را تحت پوشش قرار دهد و به آن ها خدمات رسانی کند.

حجت الاسلام مهدی ولایی برحق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) استان تهران، گفت: این مدرسه حدود شش سال پیش در حاشیه شهر دماوند و در روستایی به نام سربندان، با هدف ایجاد محیط علمی آرام برای طلاب جهت فعالیت های حوزوی و پژوهشی تأسیس شد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) دماوند افزود: حضور طلاب در فضای آرام باعث رشد علمی آن ها و عدم توجه به مسائل حاشیه ای و فعالیت های غیر حوزوی خواهد شد. این شرایط برای طلابی که دوره ی مقدماتی را سپری می کنند. آنان می توانند در فضایی پاک و بدور از گناه که از ویژگی های بارز حوزه علمیه است، به مقامات علمی و تهذیبی والا دست یابند.

وی با بیان این که مدرسه امام حسن مجتبی(ع) با تمام ظرفیت در حال فعالیت می باشد، افزود: هم اکنون 75 طلبه در سطح یک، در این مدرسه مشغول تحصیل می باشند و با توجه به توفیقاتی داشته ایم، با عنایت حضرت ولیعصر(عج)، تصمیم به توسعه ی مدرسه گرفتیم و إن شاءالله کلنگ زنی ساخت حوزه جدیدی با ظرفیت 200 طلبه در زمستان امسال به زمین زده می شود.

حجت الاسلام ولایی برحق با تاکید بر این که مدرسه امام حسن مجتبی(ع) از سطح علمی مناسب و قابل قبولی برخوردار است، تصریح کرد: این مدرسه جزو مدارس ممتاز می باشد و سال گذشته در جشنواره علامه حلی در بین 65 مدرسه استان تهران، رتبه پنجم را کسب کرد.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های تبلیغی مدرسه امام حسن(ع) پرداخته و گفت: معاونت تبلیغ مدرسه، ستادهای مختلفی را برای انجام امور تبلیغی راه اندازی کرده است و تاکنون توانسته حدود 70 روستای اطراف حوزه را تحت پوشش قرار دهد و به آن ها خدمات رسانی کند. همچنین مدارس، پایگاه های بسیج، کانون ها و هیئت های مذهبی و مساجدی که در اطراف مدرسه قرار دارند، از برنامه های تبلیغی، علمی و تهذیبی ما استفاده می کنند

مدیر مدرسه علمیه امام حسن(ع) در پایان با اشاره به این که کمک مالی خیرین و مردم همواره مدد کار ما بوده است، گفت: با توجه به این که حوزه ما تازه تأسیس است، به همین جهت فعالاً موقوفاتی ندارد، البته اگر حوزه ای کارآمد باشد، خیرین پشتیبان خوبی به عمل می آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha