شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لاکانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان گفت : حوزه های علمیه همواره هدفی جز تعالی و ترویج آموزه های ناب اسلامی نداشته و باید در این مسیر به صورت جهادی تلاش نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی، در جلسه شورای اداری حوزه علمیه استان گیلان ، فعالیت در مراکز حوزوی را خدمت در رکاب امام زمان (ع) دانست و گفت : خدمت در مراکزی که متعلق به امام زمان (ع) است، جای شکر گزاری دارد چرا که هدفی جز ترویج و اشاعه آموزه های مکتب اهل بیت(ع) و تربیت شیفتگان معارف اسلامی در جامعه ندارند.

مدیر حوزه علمیه گیلان،  نظارت و بررسی را  امری مهم در نظام آموزشی تلقی کرد و افزود : نظارت در امر آموزش منجر به تحرک ،نشاط و جدیت  بیشتری در کارها خواهد خواهد شد، ولی اگر همین  نظارت در جایگاه خود و به صورت صحیحی انجام نپذیرد ممکن است آسیب زا باشد.

وی تصریح کرد :  ارزش انسان ها به همتی است که در کارها دارد، لذ بایستی در امور همت بلند داشته، چون با تلاش و همت کارها را پیش برد .

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی بیان داشت: صداقت و راستگویی از اموری است که از اهمیت بسیاری در اسلام برخوردار است، زیرا اگردرکارها صداقت وجود نداشته باشد در آن عمل ، خیر و برکتی وجود نخواهد داشت.

وی یادآور شد: استان گیلان از دیرباز سابقه  طولانی چه از حیث تشکیل مدارس علمیه وچه از حیث تربیت علماء داشته است و علمای بزرگی  را جهت تعیین خط مشی اسلام تقدیم جهان اسلام کرده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha