جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله قربانی

حوزه/ در گذشته بزرگان پس از اتمام درس در حوزه های علمیه ای همچون نجف، به وطن خود بازگشته و جامعه را به سوی اسلام ناب هدایت می کردند، امروز هم باید این سنت ارزشمند در بین حوزویان حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ساری، آیت الله زین العابدین قربانی، عصر امروز در آئین اختتامیه هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در ساری، با اشاره به آسیب های پیش روی روحانیت، اظهار داشت: اشتغال بسیاری از فضلای حوزه در کارهای اجرایی به عنوان آسیبی پیش روی حوزویان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تمرکز طلاب و روحانیون در حوزه قم و دیگر حوزه های بزرگ را یکی دیگر از آسیب ها برشمرد، و افزود: در گذشته بزرگان پس از اتمام درس در حوزه های علمیه ای همچون نجف، به وطن خود بازگشته و جامعه را به سوی اسلام ناب هدایت می کردند، امروز هم باید افرادی که برای تحصیل به حوزه می آیند، پس از تمام دروس، به وطن اصلی خود بازگردند و به ترویج دین و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) بپردازند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان گیلان شهرهایی هستند که بالغ بر 20 هزار نفر جمعیت دارند، ولی روحانی در آن جا حضور ندارد.

وی با بیان این مطلب که جامعه امروز به عالمان عامل نیاز دارد، گفت: باید با تقویت حوزه های استان ها و شهرستان ها، زمینه تربیت طلاب توانمند در سراسر کشور مهیا شود.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به این که امروز ایران منادی اسلام ناب است، تصریح کرد: به خاطر این مهم، ایران اسلامی دشمنان زیادی دارد و تلاش می کنند تا ندای اسلام ناب را خفه کنند.

آیت الله قربانی یادآور شد: اگر اسلام ناب در دنیا ترویج یابد، بسیاری از حکام ظالم که امروز به پشتوانه استکبار در جهان اسلام نفوذ کرده اند، جایگاه خود را از دست داده و سازمان های بین المللی که تحت سلطه استکبار هستند، کارایی لازم را نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که امروز عرفان های نوظهور و مذاهب دروغین درصدد جذب جوانان هستند، گفت: باید روحانیت فعالیت خود را گسترش داده و ضمن پاسخگویی به شبهات، در زمینه ترویج اسلام ناب در گستره جهانی بکوشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha