شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر تشکیل پرونده قتل عمد حجاج در مجامع بین المللی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیدوست در درس خارج فقه با اشاره به حادثه خونین و غم‏افزای منا و کشتار چندین هزار مسلمان بی‏گناه، اظهار داشت: این فاجعه، تنها ناشی از سوء تدبیر و سوء مدیریت نیست؛ بلکه برنامه و توطئه‏ای از پیش طراحی شده و کاملاً عمدی است.

وی ابراز داشت: به نظر می رسد حادثه خونین منا، فقط در بی کفایتی آل سعود خلاصه نمی شود؛ بلکه بسیاری از آثار، نشان از تعمد در قتل می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ساختار جغرافیای سرزمین منا، خاطرنشان ساخت: فضای منا، فضایی نیست که بخواهد تلفاتی در این حد بر جای بگذارد و این اتفاق، غیر از عمد، چیز دیگری نمی‏تواند باشد.

این استاد حوزه با تأکید بر تشکیل پرونده قضایی در مجامع بین المللی، تصریح کرد: این حادثه عمدی بوده و باید در مجامع بین المللی پرونده قتل عمد هزاران انسان بی‏گناه تشکیل شود؛ حتی اگر به نتیجه نرسد.

آیت الله علیدوست افزود: حتی اگر دیگران این پرونده را سیاسی بدانند، نباید مانع از تشکیل پرونده قتل عمد و پیگیری آن گردد و مسئولین باید این مهم را دنبال نمایند.

*وابستگی مالی الازهر به حکومت سعودی، دلیل حمایت از آل سعود است

وی با اشاره به دلائل حمایت الازهر از آل سعود، بیان داشت: وابستگی مالی الازهر به حکومت آل سعود، دلیل حمایت آنان از عربستان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: در 5 سال گذشته، عربستان 25 میلیون دلار به الازهر کمک کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha