جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مفتی اعظم سوریه با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به خطر گروه های تکفیری برای جهان اسلام تاکید کردند که دفع کامل این خطر جز با مقابله فکری و فرهنگی امکان پذیر نیست و لازم است رسانه های گروهی نقش فعال تری در این زمینه ایفا نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار شیخ احمد حسون مفتی کل سوریه و هیأت همراه، ضمن ابزاز خوشوقتی از دیدار با شیخ حسون ابراز امیدواری کردند با شکست گروه های تکفیری و حامیان آنها، آینده بهتر و روشنتری درانتظار مردم سوریه باشد.

معظم له با اشاره به خطر گروه های تکفیری برای جهان اسلام تاکید کردند دفع کامل این خطر جز با مقابله فکری و فرهنگی امکان پذیر نیست و لازم است رسانه های گروهی نقش فعال تری در این زمینه ایفا نمایند.

 ایشان در همین راستا ایجاد یک شبکه تلویزیونی در نقد افکار تکفیری را ضروری دانستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  از وضعیت مناطق جنگ زده و بحرانی سوریه از جمله چهار منطقه شیعه نشین تحت محاصره دشمن  سوال کردند که آقای حسون در پاسخ اظهار امیدواری کرد ظرف هفته های آینده این مناطق کاملا به دست نیروهای مبارز سوری آزاد شود.

مفتی سوریه نیز در این دیدار با تمجید از روحیه بالای مردم این مناطق اظهار کرد: مردم این شهرها بیش از سه سال است که در محاصره دشمن هستند ولی حاضر به تسلیم یا خروج از این مناطق نشده اند.

شیخ حسون از برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری در سال گذشته توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقدیر کرد و گفت: آنچه مرا امروز به قم کشانده، آثار و خدمات شما برای جهان اسلام به ویژه مقابله با جریان های تکفیری است.

وی از  این مرجع تقلید تقاضا کرد همواره برای ایشان و دولت و مردم سوریه هدعا کنند و در پایان این دیدار هدایایی از سوی معظم له تقدیم مهمانان سوری شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha