شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ ما به شدت اين جنايت هولناك را محكوم مى كنيم و به يقين انتقام آن گرفته خواهد شد و مى دانيم اين جنايت انتقام شكست هايى است كه آل سعود در عراق و سوريه و يمن دامنگيرشان شده است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی جنایت وحشتناک آل سعود مبنی بر اعدام شیخ نمر را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

خبر وحشتناك اعدام آيت الله شيخ نمر و 46 نفر از بيگناهان جهان اسلام را در بُهت و تعجب فرو برد، به خصوص اينكه اين جنايت تحت عنوان خوارج و تكفير صورت گرفت؛ اگر كسانى تاكنون ترديد داشتند كه كانون فتنه و تكفير در جهان، آل سعود هستند با اين نمونه آشكار جاى ترديدى باقى نماند.

ما به شدت اين جنايت هولناك را محكوم مى‌كنيم و به يقين انتقام آن گرفته خواهد شد و مى‌دانيم اين جنايت انتقام شكست‌هايى است كه آل سعود در عراق و سوريه و يمن دامنگيرشان شده است، ولى بايد در انتظار شكست‌هاى مهم‌ترى در اين سه منطقه باشند.

به يقين اين جنايت، بدون اطلاع آمريكا نبوده است، آنها در مسائل كم اهميت‌ترى با نظر آنها اقدام مى‌كنند و مى‌دانيم در راستاى ايجاد جنگ طائفه‌اى ميان سنى و شيعه است، اما هم سعودى‌ها و هم آمريكا كور خوانده‌اند، ما با برادران اهل سنت اختلافى نداريم، اختلاف ما با تكفيرى‌هاست كه همه مسلمين در برابر آنها اتفاق نظر دارند.

آل سعود بدانند اين جنايت فراموش نشدنى است و آثار اين كار نابخردانه را در آينده خواهند ديد.

نه تنها شيعيان جهان و اهل سنت اين جنايت را شديدآ محكوم مى‌كنند، بلكه تمام آزادگان دنيا نيز آن را محكوم خواهند كرد.

آنها چه گناهى داشتند، قيام مسلحانه كردند؟! كسى را كشته بودند؟! تنها گناهشان اين بود كه مى‌گفتند اقليت شيعه در عربستان سعودى از حقوق حقه خويش بايد برخوردار شوند و براى انجام مراسم مذهبى آزاد باشند. آيا اين گناه است و در خور آن جنايت سنگين.

ان ربك لبالمرصاد

ناصر مکارم شیرازی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha