جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای لبنان

حوزه/ آیت لله قبلان درپی اجرای حکم اعدام شیخ نمر گفت: ما همواره به مسئولان عربستان هشدار داده ایم که چنین اقدامات هیجانی می تواند منجر به فاجعه ای انسانی برای امت اسلام بشود و این اقدام جنایتی آشکار است که پیامدهای آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعلام اجرای حکم اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان، واکنش علما و روحانیون لبنان را در پی داشت.

آیت الله قبلان: اعدام شیخ نمر اقدامی هیجانی و خطرناک است

آیت الله عبدالامیر قبلان ضمن محکوم ساختن اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، این اقدام عربستان را اشتباهی فاحش دانست که پادشاه عربستان می توانست این حکم را لغو کند و از شدت فضای خفقان و تعصبات مذهبی و جهان عرب بکاهد و این در حالی است که عفو و بخشش از ارزش های اسلامی است که می تواند موجب تقویت همکاری ها میان مسلمانان و تقویت ارتباط آنها در راه خیر و صلاح شود.

ایشان افزود: ما همواره به مسئولان عربستان هشدار داده ایم که چنین اقدامات هیجانی می تواند منجر به فاجعه ای انسانی برای امت اسلام بشود و این اقدام جنایتی آشکار است که پیامدهای آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

شیخ قبلان خاطر نشان کرد: اعدام شیخ نمر در واقع اعدام عقل و اعتدال و گفتگو و اعدام رای دیگران و اقدامی هیجانی و خطرناک است و برگی دیگر از کشتار عقل و نابودی وحدت و پیشگامان آن در تاریخ است و این حکم ظالمانه باعث شد شیخ نمر برای همیشه گواه ظلم و ستم نظام عربستان باشد.

شیخ احمد قبلان: اعدام شیخ نمر پیامدهای وخیمی خواهد داشت

حجت الاسلام والمسلمین شیخ احمد قبلان از روحانیون شیعه لبنان نیز در اعتراض به اجرای حکم اعدام شیخ نمر گفت: شیخ نمر یک امت بود که در راه خدا گام بر می داشت و کشتن وی به منزله کشتن تمام مردم و گناهی است که خدا از آن می گذرد و این اقدام نوعی دعوت به فتنه و افروختن آتش تفرقه و نابود ساختن فطرت آسمانی است و کسانی که چنین تصمیمی گرفته اند هدف آنها نابود ساختن دین و عقل و شعور و وحدت است که نمی توانند یک انسان حق طلب و ظلم تیز را در میان خود تحمل کنند.

وی افزود: کشتن شیخ نمر در میان مشتی تروریست داعشی، جنایت دیگری است که خود موجب تضییع مظلومیت چنین انسانی است و قاتلان شیخ نمر باید بدانند که کشتن ایشان یک فاجعه دینی و ملی بزرک و جنایتی در حق انسانیت و اخلاق و اشتباهی بزرگ است که پیامدهای وخیمی درپی خواهد داشت و ما بارها درباره این پیامدها هشدار داده بودیم.

شیخ زغیب: حاکمان حجاز در زباله دان تاریخ جای دارند

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عباس زغیب از روحانیون شیعه لبنان نیز  اعدام شیخ نمر را نشانه روشنی بر بطلان فکر وهابی دانست که با شهروندان خود با همین فکر رفتار می کند.

وی افزود: خون شیخ نمر توفانی به پا خواهد کرد که تاج و تخت آنها را که بر خون مظلومان و کشتار بی گناهان یمن و سوریه و عراق و بحرین و لبنان بنا شده ویران خواهد کرد.

شیخ زغیب تاکیدکرد: ظلم و ستم سعودی ها دیری نخواهد پایید و به زودی در زباله دان تاریخ جای خواهند یافت و ما از تمام شرافتمندان جهان می خواهیم در برابر این خاندان سرکش و تفکر وهابی تکفیری آنها بایستند؛ چراکه سکوت در برابر این دشمنان انسانیت و صلح جایز نیست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha