دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سلمان/عربستان

حوزه/ ایندیپندنت گفت: استفاده عربستان از قرآن برای توجیه اعدام شیخ نمر نشان می دهد عربستان از همان روش داعش برای کشتن مخالفان خود استفاده می کند به گونه ای که می توان گفت اگر شیخ نمر در دست داعش بود آنها هم همین کار را با او می کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» روزنامه های انگلیسی در پی اعدام شیخ نمر توسط مسئولان عربستان به بررسی این اتفاق و پیامدهای آن در منطقه و عربستان پرداختند.

آیا سلمان آل سعود را خانه خراب می کند؟

در این زمینه هفته نامه "سندی تایمز" روز یکشنبه در گزارشی با این عنوان منتشر کرد که آیا پادشاه سعودیه، آل سعود را خانه خراب خواهد کرد؟

این روزنامه افزود: فریاد معترضان به اعدام شیخ نمر به تمام سیاستمداران خاور میانه رسیده تا جایی که برخی از آنها مجبور به تهدید آل سعود شده اند.

روش آل سعود همان روش داعش است

روزنامه ایندیپندنت نیز در مقاله ای با همین موضوع گفته اعدام های عربستان همانند اقدامات داعش است، واکنش غرب چیست؟

نویسنده این مقاله می گوید: استفاده عربستان از قرآن برای توجیه این اعدام ها نشان می دهد عربستان هم از همان روش داعش برای کشتن مخالفان خود استفاده می کند.

وی افزود: شاید آل سعود واقعا رغبتی به این اعدام ها نداشته باشند و تنها هدف آنها تحریک مسلمانان شیعه در سراسر جهان و برافروختن درگیری مذهبی شدیدتر از درگیری با داعش باشد.

نویسنده می گوید: عربستان از سویی ائتلاف مبارزه با تروریسم تشکیل داده، اما خود خون افراد را مباح می داند و شیعیان و اهل سنت را به قتل می رساند، درست مانند داعش که سر از تن مخالفان شیعه و سنی و مسیحی خود در عراق و سوریه جدا می کند و از این رو می توان نتیجه گرفت که اگر شیخ نمر در دست داعش بود آنها نمیز همین کار را با او انجام می دادند.

این روزنامه سپس با اشاره به افزایش اعتراضات کشورهای جهان علیه آل سعود می گوید رهبران و سران سیاسی تصریح کرده اند که کشتن شیخ نمر منجر به سرنگونی آل سعود خواهد شد.

روحانی جسور عربستان

سندی تلگراف نیز با اشاره هب اعدام شیخ نمر توسط آل سعود به بررسی اسباب دشمنی آل سعود با شیخ نمر پرداخته در مقاله ای با این عنوان که: نمر النمر، روحانی جسور عربستانی.

این روزنامه در مقاله خود به بیان ماجرای مبارزات شیخ نمر با خاندان سعودی از ابتدا می پردازد و می گوید: شیخ نمر موجب نگرانی مسئولان عربستان بود که به خاطر تراکم و اکثریت شیعیان منطقه الشرقیه از این منطقه نگران بودند.

نویسنده سپس اشاره می کند اعدام شیخ نمر توسط مسئولان سعودی در حالی صورت می گیرد که بیش از یک سال از پادشاهی ملک سلمان 80 ساله نمی گذرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha