دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ تجمع طلاب حوزه علمیه اهواز

حوزه/ طلاب و روحانیون اهوازی، امروز در محکومیت اقدام جنایتکارانه آل سعود برای شهادت رساندن شیخ نمر، به مسجد اعظم اهواز آمده و یک‌صدا فریاد «مرگ بر آل سعود» سر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، طلاب و روحانیون مدارس علمیه اهواز، امروز با حضور در مسجد اعظم، فریاد عدالت‌خواهی ملت‌های مسلمان جهان را سر داده و خواستار رسیدگی مجامع بین‌المللی و سازمان‌های اسلامی نسبت به شهادت آیت‌الله باقر النمر شدند.

در این مراسم شخصیت‌هایی همچون آیات موسوی جزایری، شفیعی و حجج السلام و المسلمین حیدری، بهرام پور، حاجتی در کنار مدیران، اساتید و روحانیون مطرح حوزوی حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، آغاز مراسم همراه بود با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، که پس‌ازآن یکی از روحانیون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) پشت تریبون آمده و ضمن قرائت پیام مقام معظم رهبری به این مناسبت، شعارهایی در محکومیت اقدام تروریستی و صفاکانه رژیم منحوس آل سعود، سر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در این تجمع اعتراض‌آمیز، با تأکید بر این‌که آل سعود راهی جز شهادت شیخ نمر داشت، گفت: این رژیم منحوس برای سرکوب قیام‌های شیعیان و مسلمانان عربستان، مجبور به اجرای حکم اعدام این عالم مجاهد و انقلابی شد تا از این رهگذر بتواند ذره چشمی از معترضین گیرد.

وی بابیان این‌که آل سعود بقای خود را در قتل و کشتار شیعیان می‌داند، تصریح کرد: امروز پایه‌های ظلم و فساد آل سعود در حال فروپاشی است و این خون‌های نابحقی که بر روی زمین می‌ریزد، سرانجامش برچیده شدن کامل این حکومت منحوس در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد بود.

در پایان این تجمع، بیانیه طلاب و روحانیون اهوازی در محکومیت اعدام آیت‌الله شیخ باقر النمر، قرائت شد که طلاب با سردادن شعارهای «الله‌اکبر، الله‌اکبر، الله‌اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آل سعود» مهر تأییدی بر این بیانیه اعتراض‌آمیز زدند.

*بیانیه 5 ماده ای

در بیانیه طلاب وو روحانیون آمده است: بار دیگر دست جنایت‌کار استکبار و صهیونیسم از آستین حکام سعودی بیرون آمد و شهادت عالمی از تبار شاگردان عاشورا را رقم زد، عالمی مجاهد و خستگی‌ناپذیر که در راه تحقق آرمان‌های والای اسلام ناب محمدی و مبارز با بدعت‌ها و سیاست‌های ظالمانه سعود، بابیانی رسا و خطبه‌های آتشین، همواره خار چشم دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) بود.

بی‌شک خون مظلومانه این شهید روحانی، به‌زودی دامن حکام پلید سعودی را خواهد گرفت و همچون خون پاک سید و سالار شهیدان، ملت‌های مسلمان را بیدار خواهد کرد.

علما و روحانیت متعهد اسلام، اعم از سنی و شیعه از ابتدا تاکنون آماده جان‌فشانی در راه تحقق اهداف اسلام بوده و هست و در فدا کردن جان خود هیچ‌گونه درنگی نخواهند نمود.

شیخ نمر و امثال این شهید والامقام تا همیشه تاریخ در مسیر سرخ شهادت هستند و از شهادت باکی به دل راه نمی‌دهند.

لذا ما طلاب و علمای حوزه علمیه اهواز ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عالم مجاهد، بر تحقق اهداف ذیل تأکید می‌نماییم؛

1. دولت جمهوری اسلامی، با پیگیری مجدانه خود، زمینه محکومیت این جنابت را در بعد بین‌المللی دنبال و از هرگونه تسامح دیپلماتیک خودداری کند.

2. جهت جلوگیری از تکرار این فاجعه نسبت به علمای اسلام، خصوصاً شیعه در بحرین و نیجریه وزارت خارجه اقدام لازم و عاجل نماید.

3. جامعه مسلمانان باید آمادگی و بصیرت را در دفع فتنه‌های تکفیری صهیونیستی کسب نماید و از حمایت از خط وحدت دست بر ندارند.

4. علمای اسلام جهت مبارزه با این فتنه باید از هیچ کوششی دریغ نکنند و خط استکبار و نفاق را رسوا نمایند.

5. ما طلاب حوزه علمیه خوزستان، تا آخرین نفس، در پای آرمان‌های امام و رهبری ایستاده‌ایم و عهد می بندیم که در راه تحقق آرمان‌های اسلام و اهل‌بیت از بذل جان دریغ نکنیم.

در پایان ضمن تسلیت این مصیبت جانکاه به پیشگاه امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و علمای اسلام، از خداوند متعال مسألت می‌نمایم که با ظهور پر نور امام عصر(عج)، طومار استکبار و ظلم آل سعود را در هم بپیچد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha