دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تجمع طلاب گلستان

حوزه/ علما فضلا و طلاب حوزه علمیه استان گلستان امروز در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان گرگان تجمع کرده و انزجار خود را از اقدامات رژیم آل سعود اعلام داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان ،حجت الاسلام سادات مزنگی، از اساتید حوزه علمیه استان ، در این مراسم  ضمن تسلیت به مناسبت شهادت شیخ نمر گفت: این واقعه جانسوز را هم باید تبریک گفت و هم تسلیت. تبریک به این جهت که انسان هایی در مکتب اسلام تربیت شده اند که حاضرند برای نجات بشریت و مستضعفین و نجات دین از هستی خود بگذرند و تسلیت به این جهت که نبود علمایی از این دست خلایی در عالم اسلام ایجاد می کند.

این استاد حوزه در ادامه به موضع گیری حضرت امام خمینی (ره) علیه آل سعود اشاره کرد و گفت: نظر امام (ره) درباره رژیم منحوس آل سعود در مسئله حج خونین چنین بود: «اگر از صدام بگذریم، اگر مسئله قدس را فراموش کنیم و از جنایت های آمریکا بگذریم، از آل سعود نخواهیم گذشت». چرا که آل سعود حرمت خانه خدا را هتک نمود و قداست حریم امن الهی را شکست.

وی خاطر نشان کرد: براستی جرم شیخ نمر چه بود که چنین تاوانی برایش در نظر گرفتند؟ آیا او درخواستی جز آزادی و عدالت داشت که اینگونه با وی رفتار شد؟

این استاد حوزه ادامه داد: اینها تربیت شده مکتب حضرت امام خمینی (ره) هستند که همانند میثم تمارها به روی دار می‌روند و از هستی خود برای نجات بشریت می گذرند.

وی  در پایان ابراز امیدواری کرد: انشالله خداوند متعال با سرنگونی رژیم منحوس آل سعود قلوب جریحه دار مسلمانان و شیعیان را به همین زودی التیام ببخشد.

در ادامه بیانیه شورا و مدیریت حوزه علمیه استان گلستان قرائت شد که در بخشی از این بیانیه آمده است: حوزه علمیه استان گلستان از سازمانها و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان انتظار  دارد با پرهیز از رفتار دوگانه و متناقض، در قبال این جنایت سبوعانه بموقع موضعگیری کرده و با محکومیت شدید آن به وظیفه خود عمل نماید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha