دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
راهپیمایی دانشگاه قزوین

حوزه/ اساتید حوزه و دانشگاه آزاد قزوین ضمن اعلام انزجار از جنایت های آل سعود، از دستگاه دیپلماسی خواستند در مقابل رفتارهای جنایتکارانه آل سعود اقدام جدی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، هیأت رییسه، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با راهپیمایی و حرکت به سوی مزار شهدای گمنام، با سر دادن شعارهایی ضمن اعلام انزجار از اقدامات رژیم آل سعود علیه شیعیان، شهادت مظلومانه آیت اله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را محکوم کردند و خواستار برخورد قاطع مقامات و مسئولان کشور با آل سعود شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، با حضور بر مزار دو شهید گمنام که در این دانشگاه به خاک سپرده شده اند، با قرائت فاتجه، خواستار نابودی رژیم جنایتکار آل سعود را از خداوند متعال شدند.

در پایان راهپیمایی بیانیه ای قرائت شد که در آن آمده است: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تأکید کردند: بار دیگر عالم اسلام در مصیبت شهادت مجاهد عالمی از تبار شیعه که به دست حکّام نالایق و دژخیم سعودی در خون خود غوطه ور شد، به سوگ نشست.

کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که شهادت عالم مجاهد آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان، موجب تالم، تاسف و تاثر خاطر فراوان گردید،  افزودند: این انسان وارسته سالیان متمادی از عمر پر برکت خود را در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) گذراند که راه اندازی مراکز مذهبی متعددی همچون «الإمام القائم(عج)» از آن جمله است.

 امروز بر هر مرد و زن آزاده‌ای روشن است که تفکّر وهابی در برابر تفکر اسلام ناب محمّدی قرارگرفته و از هیچ جنایتی در بسط و گسترش این تفکّر دریغ نمی‌ورزد و این تفکر نهایتاً آن ها را به نابودی خواهد کشید.

حاکمان عربستان می‌پندارند که با اعدام عالمانی چون شیخ نمر می توانند تفکر علوی شیعه را که همانا اسلام ناب محمدی (ص) در پرتو هدایت اهل بیت (ع) است، حذف کنند اما واقعه عاشورا در تاریخ تشیع نشان داد هر خونی که در راه اسلام ناب بر زمین ریخته شود پایه‌های تفکر اموی، وهابی و تکفیری را سست و متزلزل خواهد نمود.

به فرموده رهبرفرزانه انقلاب این عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشویق می‌کرد و نه به صورت پنهانی اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کار او، انتقاد علنی و امر به معروف و نهی از منکرِ برخاسته از تعصب و غیرت دینی بود.

 ما اساتید، دانشجویان وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دستگاه دیپلماسی کشور به خصوص وزارت امور خارجه می‌خواهد تا موضع گیری شایسته‌ای در خصوص این اقدام ددمنشانه انجام دهند و کشورهای اسلامی را به محکوم کردن این عمل شنیع تحریض نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha