دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه/دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های مختلف به دنبال ایجاد شبهات دینی بوده و مساجد می‌توانند یکی از مراکز مقابله با تهاجم دشمنان قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاریحوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام عباس اوتارخانی در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان قزوین به نقش مهم و تأثیرگذار مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی، چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نقشی مهم و تأثیرگذار داشته‌اند.

وی با بیان این‌که دشمنان تلاش می‌کنند حضور نسل نوجوانان و جوانان را در مساجد کمرنگ کنند، افزود: مسئولان فرهنگی باید از برنامه‌های فرهنگی حول محور مسجد حمایت بیشتری کنند تا بتوانیم حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مساجد استان نیازمند تحولی اساسی هستند و این تحول و تغییر نیازمند ورود جدی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه است و قطعاً با تلاش مضاعف این امر محقق خواهد شد.

این مسئول با بیان این‌که ائمه جماعات باید به عنوان رکن اصلی در مساجد قرار گیرند، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی مرکز رسیدگی به امور مساجد، محور قرار گرفتن ائمه جماعات در مساجد هستند و این اقدام موجب انسجام بیشتر برنامه‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام اوتارخانی به تبلیغات دشمنان برای به انحراف کشیدن نسل جوان اشاره کرد و گفت: دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های مختلف به دنبال ایجاد شبهات دینی هستند و مساجد می‌تواند یکی از مراکز مقابله با آن‌ها قرار گیرند و در این راستا برنامه‌های خوبی تدوین شده اما نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

وی ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط ائمه جماعات را ضروری دانست و تصریح کرد: در این موضوع نیز حوزه علمیه می‌تواند راهکارها و برنامه‌هایی در جهت تشویق و ترغیب مردم و نسل جوان به حضور در مساجد ارائه دهد و این مرکز از برنامه‌های حوزه استقبال خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین هم در این دیدار طی سخنان کوتاهی گفت: موضوع مساجدی یکی از برنامه های جدی حوزه علمیه بوده و در این رابطه همکاری نزدیکی با امور مساجد خواهیم داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha