دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: پژوهش‌ها در حوزه‌ها باید منجر به رفع شبهات در جامعه شود و اگر این‌گونه نباشد کار تحقیق و پژوهش ناقص مانده است.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در نشست هم‌اندیشی اساتید حوزه علمیه، با موضوع «آموزشِ پژوهش محور در نظام علمی حوزه»، اظهار کرد: اساتید حوزه علمیه که هر روز با طلاب در ارتباط هستند نقش تأثیر گذاری در تشویق و ترغیب طلاب به امر پژوهش و مقاله‌نویسی دارند.

وی با تأکید بر فراهم کردن زیر ساخت‌های بیشتر در امر پژوهشی برای طلاب و روحانیون، افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های پژوهشی موجب ارتقای سطح توان و دانش طلاب خواهد شد و در نتیجه تحقیق و پژوهش در حوزه‌های دینی افزایش پیدا می‌کند و این مهم لازمه جامعه امروز ما است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: پژوهش‌ها در حوزه‌ها باید منجر به رفع شبهات در جامعه شود و اگر این‌گونه نباشد کار تحقیق و پژوهش ناقص مانده است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه ترویج خرافه گرایی و گسترش شبهات دینی می باشد و ضروری است برای مقابله با آن‌ها حوزویان ورود جدی‌تری به امر پژوهش با محور رفع شبهات داشته باشند.

این استاد حوزه با بیان این‌که کتابخانه امام صادق (ع)، کتابخانه‌ای غنی و دارای امکانات بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: استان قزوین در حوزه علوم دینی صاحب کتابخانه ارزشمندی بوده و ضروری است حضور طلاب برای استفاده از منابع آن افزایش پیدا کند، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد حضور طلاب نسبت به دانشجویان کمتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی ادامه داد: مدیران و اساتید حوزه علمیه قزوین باید در کلاس‌های تدریس خود طلاب را به استفاده بیشتر از این کتابخانه غنی و ارزشمند تشویق کنند چرا که یکی از الزامات تحقیق و پژوهش بهره‌مندی از دانش است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha