یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، در دیدار مدیران و اعضای هسته‌های گزینش استان قزوین

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اگر رابطه دوستی و سفارش، معیار جذب نیروی انسانی قرار گیرد و به اصل شایسته‌سالاری توجه نشود، کشور دچار خسارت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، در دیدار مدیران و اعضای هسته‌های گزینش استان قزوین، اظهار کرد: خداوند نخستین کسی بود که دست به گزینش و انتخاب زده و برترین انسان‌ها را برای رسالت و پیغمبری برگزیده است.

وی با بیان این‌که خداوند در مبانی دینی هدف روشن و مشخصی را برای انسان‌ها ترسیم کرده است، افزود: مسیر زندگی انسان باید در راستای آرمان، عقیده، دین و ایمانش قرار داشته باشد و در این مسیر هرگز نمی‌توان دین را جدای از دنیا دید.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این که اگر مسائل دنیایی را از دین جدا کنیم، مورد سرزنش خدای متعال قرار خواهیم گرفت، یادآورد شد: خدای متعال در قرآن کریم با سرزنش خطاب به کسانی که دین را از مسائل دنیایی جدا کرده‌اند سخن می‌گوید و می‌فرماید چنین انسان‌هایی با خواری در دنیا زندگی خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که انسجام در همه ابعاد دین به خوبی مشهود و غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: موضوع ولایت که در دین بارها بر آن تأکید شده در واقع همان ولایت خداوند متعال است و ولایت پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و در عصر غیبت در ولایت صالحان و شایستگان در طول ولایت خداوند قرار دارد.

وی در این خصوص ادامه داد: ولایت در دین به قلب تشبیه شده و این تشبیه به خوبی بیان کننده آن است که همه اجزای دین حول محور ولایت با یکدیگر در ارتباط هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر این‌که وظیفه مسئولان گزینش ارتباط مستقیمی با توسعه و پیشرفت کشور دارد، افزود: خداوند هدف آفرینش بندگان را عبادت مطرح کرده و این مهم گویای آن مطلب است که اگر کارهای انسان در راستای عبادت خداوند قرار نگیرد جامعه دچار مشکل و نقصان خواهد شد.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: گزینش‌ها باید با نیت کسب رضایت الهی و گامی در مسیر تحقق آرمان‌های الهی باشد و اگر مسئولان امر در این مسیر قرار داشته باشند، کارهاشان عبادت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این‌که تصور کنیم مردم را می‌توان به زور مؤمن و بنده خدا کرد، بسیار اشتباه است، چرا که بندگی خداوند باید همراه با تحول درونی باشد و محال است در این مسیر با بخشنامه، دستورالعمل و سخت‌گیری به موفقیت دست پیدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به برخی از آفت‌های موجود در مسئله گزینش اشاره کرد و به پرهیز نگاه جناحی در این حوزه تأکید کرد و گفت: اگر دست اندرکاران گزینش، فردی را با هدف این‌که پس از جذب روزی به کارش بیاید، جذب کنند، دچار خسارت خواهند شد و این از آفت‌های بسیار جدی در امر گزینش است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: اگر رابطه دوستی و سفارش‌ها معیار جذب نیروی انسانی قرار گیرد و نیروها بر اساس شایستگی جذب نشوند نه تنها کشور دچار خسارت می‌شود بلکه گزینش کننده نیز در آخرت دچار خسران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نباید هسته‌های گزینش در حیطه وظیفه خود به جای بهره‌مندی از دستورات و فرامین الهی که در قرآن بیان شده است، از افکار و اندیشه‌های دیگران بهره ببرند و در افکارشان شیطان نفوذ کند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha