چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مردم شرق آسیا در اعتراض به اعدام شیخ نمر تظاهرات

حوزه / خبرهای رسیده از اندونزی حاکی است که روز گذشته، صدای ده ها نفر از گارد مقدس قرمز و سفید، اتحادیه حقوق بشر و اتحادیه ضد جنگ در مقابل سفارت عربستان در جاکارتا این بود که : سفیر عربستان باید اخراج شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» در پی اقدام حماقت بار و ظالمانه آل سعود در اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی عربستانی، تجمعات و تظاهرات در شهرهای مختلف جهان از جمله شرق آسیا برپا شد.

در همین راستا مسلمانان اندونزی در اعتراض به اعدام شیخ نمر دست به تظاهرات زدند و اخراج سفیر سعودی از کشور خود را خواستار شدند.

خبرهای رسیده از اندونزی حاکی است که روز گذشته، صدای ده ها نفر از گارد مقدس قرمز و سفید، اتحادیه حقوق بشر و اتحادیه ضد جنگ در مقابل سفارت عربستان در جاکارتا این بود که : سفیر عربستان باید اخراج شود.

این بار، مردم اندونزی در اعتراض به اعدام روحانی شیعه، شیخ نمر به دست آل سعود در مقابل سفارت عربستان در جاکارتا تظاهرات کردند. بر اساس گزارش کمیسیون حقوق بشر اسلامی، در سال 2011، 30.000 زندانی سیاسی از مجموع 18 میلیون نفر جمعیت عربستان سعودی بازداشت شده اند. همچنین تا به حال، بیش از ده ماه است که عربستان در یمن مداخله نظامی می کند.

این واقعیت تنها تعداد کمی از اقدامات وحشیانه این رژیم است که توسط انگلیس تشکیل شده است. اما می توان دلیلی برای اعتراض کردن در صدد تقاضای عدالت توسط فعالان بشردوستانه شد. 

 یکی از تظاهرکنندگان از گاردا مقدس قرمز و سفید گفت: ما برای وظیفه بشردوستانه به اینجا آمده ایم و از طریق زبانمان ظلم و ستم سعودی ها را  به جهانیان فاش می کنیم.

وی در سخنرانی خود اعتبار سعودی به عنوان یک کشور را زیر سوال برد و گفت: عربستان تاکنون هیچ قانون اساسی برای تنظیم روابط بین جامعه و دولت ندارد. تنها چیزی که هست، حقوق آل سعود است. آیا چنین رژیمی مشروع می باشد؟

تظاهرکنندگان به غیر از اعتراض به اعدام شیخ نمر، از عربستان خواستند که سریعاً از آزار و شکنجه زندانیان سیاسی دست بکشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha