پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم بحرکاظمی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت،

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گفت: حوزه های علمیه شیعه، آبشار پربرکت علم و معرفت هستند که علوم و معارف را از گنجینه های علم الهی یعنی قرآن و اهل بیت(ع) استخراج می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم بحرکاظمی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت، در جمع اساتید و طلاب این مدرسه بیان کرد: حوزه های علمیه شیعه، آبشار پربرکت علم و معرفت هستند که علوم و معارف را از گنجینه های علم الهی یعنی قرآن و اهل بیت(ع) استخراج نموده  و با اندیشه های زلال، کام های تشنه معارف دینی را سیراب می کنند.

وی افزود: اکنون که ما حوزویان، میراث دار این ذخیره با ارزش هستیم، چه نیکوست که آن را شکوهمندتر از همیشه حفظ کنیم و با برنامه ریزی دقیق، نظام آن را بالنده تر کنیم. برای رسیدن به این هدف، لازم است به گذشته پر بار حوزه نظر افکنده، عوامل رشد و ترقی آن را جستجو کنیم تا رمز پیشرفت و تکامل آینده را به دست آوریم.

بحر کاظمی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) اظهار داد: با توجه به این فرمایش حضرت که فرمودند" علم را از کسی که نتوانسته آن را در زندگی خود استفاده کند فرا نگیرید"، لذا استاد باید خود آیینه ای شفاف از اوصاف گرانقدر اخلاق باشد. نمونه ای در تقوا و معنویت که هر گاه درس می گوید، گویا تفسیر درون می کند و گنجینه روحش را بر الفاظ روان می سازد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) کلاردشت تصریح کرد: استاد حوزه باید بیش از گفتار، پند دهنده و آموزنده باشد، چرا که دیدن رفتار و حالات او بیش از تدریس، راهنما و چراغ راه طلاب می گردد.

وی ادامه داد: این روحیه و شخصیت گوینده است که تاثیر اساسی را در جذب دل ها می گذارد. همچنین دل صادق و قلب نورانی که آراسته به طهارت درونی است، منشأ اثر می شود.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: ما اساتید باید در وجود طلبه ها انگیزه را ایجاد کرده و به عنوان یک الگو عمل نماییم، همچنین زمانی که علم و معنویت را به طلاب می آموزیم، سعی کنیم مراقب گفتار و رفتار مان باشیم تا از ما الگو گیری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha