جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی اصغر سهرابی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران،

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران، از آغاز ثبت‌نام طرح ولایت طلاب استان تهران برای تابستان ۹۵ خبر داد و گفت: ثبت نام این طرح از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا ۱۰ تیرماه نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان تهران، در تشریح بیشتر طرح ولایت طلاب استان تهران برای تابستان 95، اظهار داشت: طلاب متقاضی سعی نمایند با مراجعه به صفحه ویژه طرح ولایت طلاب در وب سایت رسمی معاونت پژوهش حوزه های علمیه استان تهران، از شرایط و زمان برگزاری این دوره اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی افزود: طلاب متقاضی شرکت کننده در طرح ولایت طلاب، حتما باید در بازه زمانی تعریف شده و از طریق وبگاه رسمی مدیریت حوزه علمیه استان تهران نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام نمایند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران، در تشریح عناوین برنامه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی طرح ولایت طلاب تهران، گفت: برای طلاب معزز استان تهران، کلاس های مبانی اندیشه اسلامی (در قالب آموزش 6 عنوان کتاب) در نظر گرفته شده که این کلاس ها در دوره 40 روزه طرح ولایت برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر برنامه مذکور، برنامه های متنوع علمی، فرهنگی و تربیتی نیز در نظر گرفته شده که به طور حتم به افزایش انگیزه و غنای فرهنگ علمی طلاب کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام سهرابی در تشریح برنامه های فرهنگی و تربیتی در نظر گرفته شده برای طرح ولایت طلاب استان تهران، گفت: جلسات سخنرانی شخصیت‏ های برجسته علمی و فرهنگی کشوری و همچنین جلسات گفت وگو با طلاب جوان موفق در زمینه‏ های مختلف علمی، تبلیغی، اجتماعی و...، برخی از برنامه های در نظر گرفته شده برای طرح ولایت طلاب است.

وی افزود: کارگروه های مباحثه طلبگی در محورهای گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان تحول حوزه، رسانه و فضای مجازی، خدمات اجتماعی و...، نیز در طرح ولایت طلاب پیش بینی شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران، گفت: سرکشی به مناطق محروم اطراف سنندج و دلجویی از مردم شیعه و سنی این مناطق، و همچنین برگزاری اردوهای یک و دو روزه به مناطق عملیاتی جبهه‏ های غرب، روستاهای محروم استان کردستان، اردوی فصل رویش، از جمله برنامه های طرح ولایت طلاب استان تهران محسوب می شود.

وی اضافه کرد: از  دیگر برنامه های در نظر گرفته شده طرح ولایت طلاب استان تهران برای فصل تابستان 95، اکران روزانه فیلم‏ های مستند در زمینه نهضت جهانی اسلام، حوزه و روحانیت، مسائل اجتماعی، تاریخ و گفتمان انقلاب اسلامی، و...، و همچنین برنامه‏ های ورزشی در قالب کوهنوردی، شنا، فوتبال ، والیبال و... است.

حجت الاسلام سهرابی در پایان گفت: قطعا برگزاری این برنامه ها، به افزایش انگیزه و غنای فرهنگ علمی طلاب کمک خواهد کرد و امیدواریم این طرح با موفقیت برگزار و به کار خود پایان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha