سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سید کاظم حائری

حوزه/ حضرت آیت الله سید کاظم حائری از علمای عراقی با صدور پیامی در محکومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم تاکید کردند: این اقدام باعث می‌شود که ملت بحرین شیوه‌شان را در فعالیت سیاسی تغییر بدهند تا بتوانند به هدفشان در ساقط کردن رژیم آل خلیفه برسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید کاظم حائری از علمای عراقی با صدور پیامی در محکومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم تاکید کردند: آل خلیفه به‌‌ بهانه‌های فرعون در قبال حضرت موسی تمسک جست و چنین تصمیمی را در حق گروهی از مؤمنان و در رأس آن‌ها شیخ عیسی قاسم گرفت.

در پیام ایشان آمده است: تصمیم تأسف برانگیز و به‌شدت محکوم رژیم آل خلیفه در حق علامه شیخ عیسی قاسم به دست ما رسید. تصمیمی که براساس آن، ملّیت بحرینی از این عالم جلیل سلب شد، اقدامی که پیش از این هم در طول تاریخ طاغوت‌ها براساس دلایلی مشابه در حق اصلاح‌گران و داعیان الی الله اتخاذ کردند.

آیت الله حائری افزودند: در گذشته هم اصلاح‌گران و رسولان الهی از دیارشان تبعید می‌شدند و حق شهروندی از آن‌ها سلب می‌شد، امروز هم آل خلیفه چنین تصمیمی را در حق گروهی از مؤمنان و در رأس آن‌ها شیخ عیسی قاسم گرفت، بلکه آل خلیفه به‌‌ همان بهانه‌های فرعون در قبال حضرت موسی تمسک جست، این رژیم بهانه‌هایی از جمله فتنه دینی و فساد بر روی زمین را مطرح کرد که به این بهانه‌ها در آیه 26 سوره غافر اشاره شد.

* حاکم بحرین طرح دیکته شده از خارج را دنبال می‌کند

ایشان ادامه دادند: همه می‌دانند که آیت الله عیسی قاسم عالمی است که خودش را برای دین، کشور و ملتش وقف نموده و تمام عمرش را در راه راهنمایی و وعظ مردم سپری کرده است، او به مسالمت آمیزی جنبش سیاسی و جلوگیری از ایجاد نفرت بین مسلمانان و منع از خونریزی و حفظ مصالح بحرین تأکید داشت. اما حاکم بحرین یک طرح دیکته شده از سوی خارج را که با اموال عربستان حمایت می‌شود و آمریکا و اسرائیل آن را تأیید کردند، دنبال می‌کند.

آیت الله حائری یادآور شدند: قضیه در مرزهای واقعی بحرین محدود نیست، بلکه آن‌ها به‌دنبال از بین بردن جنبش‌های اسلامی در منطقه هستند و نشانه‌های توافقی که پیش از این به‌صورت مخفیانه با رژیم صهیونیستی شکل گرفته بود، این روز‌ها در حال علنی شدن است.

* این اقدام تعدی واضح به اصول مقدس ملت مؤمن بحرین است

ایشان افزودند: به هر حال این تصمیم ظالمانه در حق آیت الله شیخ عیسی قاسم، تعدی واضح به اصول مقدس ملت مؤمن بحرین است و ضربه روحی بر حس اسلامی و ملی این ملت وارد می‌کند، چون شیخ عیسی قاسم به‌عنوان یک نماد ملی و دینی قابل احترام در بحرین مطرح است. چنین تصمیمی، ضربه‌ای به مواضع مسالمت‌گرا و متوازن جنبش اسلامی وارد می‌کند و تصمیمی می‌باشد که براساس تکبر و دوری از شیوه تعقل گرفته شده است.

به گزارش تسنیم آیت الله حائری در پایان خاطرنشان کردند: این تصمیم، تلاشی ساده‌لوحانه برای تغییر هویت مذهبی ملت بحرین و ترکیب ملی آن با هدف غلبه دادن یک طائفه بر دیگری از طریق سلب ملیت و حق شهروندی از اتباع یک مذهب خاص است، این شیوه را پیش از این طاغوت‌هایی همچون حجاج ثقفی پیش گرفتند و شیوه‌شان برملا شد و دوستشان صدام هم از آن‌ها دور نیست. این اقدام باعث می‌شود که ملت بحرین شیوه‌شان را در فعالیت سیاسی تغییر بدهند تا بتوانند به هدفشان در ساقط کردن رژیم آل خلیفه برسند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha