جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه نه باقواعد بین المللی توجیه است و نه با موازین شرعی.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  بیانیه حضرت آیت الله سبحانی در محکومیت سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملّت مظلوم بحرین سالیان درازی است، مورد حملات خشونت آمیز و اقدامات سرکوب گرایانه رژیم "آل خلیفه" قرار گرفته است و روز به روز با پشتیبانی  دولت آل سعود دائره آزادی ها را محدود ساخته تا آنجا که تصور می‌کنند، مالک سرزمین بحرین و ملّت سرافراز آن می‌باشند. و به خود اجازه می دهند که  به اجانب تابعیت بخشیده و از ملت اصیل،  لغو تابعیت کنند.

لغو تابعیت"  آیت الله آقای شیخ عیسی قاسم" توسط آل خلیفه نه باقواعد بین المللی توجیه است و نه با موازین شرعی. جمعیّتی که صدها سال ، نسل در نسل در این خاک زندگی کرده اند ، متعلق به آن سرزمین بوده و هیچ کس نمی تواند این حق طبیعی را از آنان سلب کند.

نظام آل خلیفه به جای این که با تکیه بر عقل و شرع و قوانین بین‌المللی،  به حقوق ملت خود ارج نهند ، با کشتار و حبس و سلب تابعیت، می‌خواهند ندای حق طلبانه را خاموش کنند؛ هیهات!

به قول شاعر عرب

إذا الشعب أراد الحیاة         فلابد آن یستجیر القدر

بیاد روزی که ملت سر افراز ، حق خود را از این ستمگران باز ستانند و ظالمان را به جای خود بنشانند

قم – جعفر سبحانی

2/4/1395

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha