جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران

حوزه / نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار داشت: روز جهانی قدس فرصتی مناسب برای درک حقیقت مساله فلسطین است و باید این روز معنا و مفهومی گسترده تر پیدا کند که متناسب با هدف نامگذاری آن باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»دکتر خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران در آستانه روز جهانی قدس، در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین بر ضرورت داشتن نگاهی همه جانبه به مساله فلسطین و قدس شریف و خلاصه نکردن آن در بعد مالی تاکید کرد.

قدومی افزود: مناسبت های فلسطینی در جهان اسلام از جمله روز جهانی قدس فرصت مناسبی برای بررسی و تحلیل شایعات و شبهاتی است که در کشورهای اسلامی برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان ملتهای اسلامی با ملت فلسطین از جمله میان برادران ایرانی و فلسطینی مطرح می شود.

نماینده حماس راه اندازی کمپین های دیپلماتیک قبل و بعد از روز جهانی قدس به منظور تشریح اوضاع خطرناک قدس و طرح ها و توطئه های منطقه ای و بین المللی برای نابودی مساله فلسطین را از جمله اقداماتی دانست که می تواند امسال با توجه به شرایط حساس فلسطین و منطقه در دستور کار قرار گیرد.

از پرداختن به مسائل حاشیه ای بپرهیزیم

وی بیان داشت که در روز جهانی قدس همه باید بار دیگر بر وحدت جهان اسلام به عنوان یک ضرورت راهبردی و همیشگی تاکید کنند و از پرداختن به مسائل حاشیه ای که موجب مغفول ماندن مساله محوری و دشمن اصلی امت اسلام می شود، خودداری کنند.

خالد قدومی با اشاره به جانفشانی های ملت فلسطین در دفاع از قبله نخست مسلمانان اظهار داشت: یکی از نعمت هایی که خداوند به ما فلسطینیان ارزانی داشته، این است که ما طی 100 سال گذشته تمامی سختی ها را به جان خریده و از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی نکرده ایم، همچنین یکی دیگر از نعمت  های خداوند برای ما این است که عشق به فلسطین، قبله نخست و معراجگاه پیامبر اکرم (ص)از آغاز در دل تمامی مسلمانان نهاده شده است.

نماینده جنبش حماس در ایران تاکید کرد که جهان اسلام از یک برنامه مشخص و معین با رهبری آگاه و هوشیار که این احساسات و عواطف پاک مسلمانان را به برنامه ای عملی برای آزاد سازی قدس و مقدسات و سرتاسر سرزمین فلسطین تبدیل کند، رنج می برد.

وی با ابراز تاسف از وارد کردن مساله فلسطین در کشمکش های سیاسی منطقه ای ابراز امیدواری کرد که عامل استراتژیک در حمایت از مساله فلسطین بر عامل تاکتیکی اولویت داده شود و بر هر فرد مومنی واجب است که از ملت مظلوم فلسطین حمایت کند و لو اشتباهاتی نیز در مناطقی که به فلسطین مربوط نمی شود رخ داده باشد یا اصلا اشتباه نه، بلکه اختلاف رای و نظر در رابطه با برخی مسائل که موجب انحراف امت اسلام از هدف اصلی یعنی مساله فلسطین می شود.

وی ادامه گفت: «ملت مبارز فلسطین و امت اسلام به خوبی ائتلاف ها و بلوک بندی های منطقه ای را رصد می کنند و می بینند که چه کسی از چه کسی حمایت می کند و چه کسی از چه کسی حمایت نمی کند و دادگاه تاریخ نیز رحم نخواهد کرد، ولی نام کسانی که از این ملت حمایت کرده اند را با نور و طلا خواهد نوشت. بدین گونه برخی کشورها را می بینیم که با نظام ها و دولت های ظالم و دیکتاتور که مردم غزه را به محاصره درآورده است روابط خوب و صمیمیانه برقرار می کنند و به باور من ملت های منطقه این مساله را می بینند و آن را بررسی خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha