پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلال میرزایی نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی

حوزه/ میرزایی با اشاره به وضع فرهنگی جامعه، گفت: نفوذ فرهنگ غرب به محیط سنتی جامعه ایران اسلامی، به تدریج مشکلاتی را به وجود آورده؛ لذا نباید با مسئله فرهنگ شعاری و سطحی برخورد کنیم.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»از ایلام، دکتر جلال میرزایی، در نشستی با حجت الاسلام حسنی، مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام و مدیران مدارس علمیه استان، به وضعیت فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: نگرانی هایی در زمینه فرهنگی وجود دارد که نیاز به کار واقدام جدی در راستای ارتقاء باورهای دینی مردم دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  نفوذ فرهنگ غرب به محیط سنتی جامعه ایران اسلامی، به تدریج مشکلاتی را به وجود آورده است، لذا نباید با مسئله فرهنگ شعاری و سطحی برخورد کنیم.

وی افزود: با عمل به تعالیم مذهبی شیعه که مذهبی عقلانی است و حضور تاثیرگذار زنان در حوزه فرهنگ، قطعاً بسیاری از چالش های فرهنگی وضعف باورهای دینی مرتفع خواهد شد.

*تحصیل 500 بانوی طلبه در ایلام

 حجت الاسلام سید نواب حسنی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی، گفت: در استان ایلام  6 مدرسه در مقطع سطح 2(کارشناسی) با 500 طلبه شاغل به تحصیل و 800 طلبه فارغ التحصیل در حال فعالیت  هستند و سعی می شود درسال جاری دو مدرسه در مقطع سطح 2 در دو  شهرستان و نیز مرکز تخصصی  سطح 3 راه اندازی شود

وی با اشاره به این که مدارس علمیه  استان در حال حاظر با مشکل زیر ساختی مواجه هستند، افزود: با توجه به اهمیت تربیت فرهنگی و ارزشی  در جامعه، می طلبد که در جهت گسترش  حوزه های علمیه در سطح  استان، تلاش های جدی صورت گیرد.

*ضرورت تقویت حوزه های علمیه

خانم موسوی مقدم، مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرا(س)ایلام نیز در این نشست، گفت: با وجود محرومیت های بسیار زیاد استان، طلاب در زمینه های علمی و تبلیغی به موفقیت های خوبی دست یافته اند.

وی افزود: طلاب در زمینه آموزشی وپژوهشی، مقالات و پایان نامه های برتر حائز رتبه های استانی و کشوری شده اند، همچنین در عرصه اعزام مبلغ به دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی استان و خارج از کشور(عراق) نیز موفقیت های ارزشمندی حاصل شده و انتظار می رود مسئولین استان از تقویت حوزه های علمیه غفلت نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha