چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خحت الاسلام لطفی نیاسری

حوزه/ مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم با بیان این که شیعه همواره تهمت هایی را همچون کم توجهی به قرآن و... را از سوی وهابیت و پیروان آنها می شنیدند که با برگزاری با شکوه این آیین بزرگ ترتیل خوانی قرآن در حرم بانوی کرامت، این شبهات از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر در آیین شکرگزاری و اختتامیه ویژه برنامه های حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان در شبستان نجمه خاتون(س) گفت: سفره قرآن کریم، ویژگی های زیادی دارد که امروز به برکت برنامه بزرگ ترتیل خوانی قرآن کریم، سفره قرآن کریم در گستره ملی و بین المللی از حرم کریمه اهل بیت(ع) پهن شد.
وی با بیان این که شیعه همواره تهمت هایی را همچون کم توجهی به قرآن و... را از سوی وهابیت و پیروان آنها می شنیدند که با برگزاری با شکوه این آیین بزرگ ترتیل خوانی قرآن در حرم بانوی کرامت، این شبهات از بین رفت.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز قم برگزاری این جلسات را از سنت های حسنه ای عنوان کرد که از پیشینیان به دست ما رسیده است و ادامه داد: سنت هایی خوبی که بنا می شود، تا زمانی که زنده است و در میان مردم انجام می گیرد، دارای برکت و بهره برای بنیان گزاران و فعالان این عرصه است.
وی با اشاره به گسترده شدن برنامه های قرآنی و دینی در سراسر ایران افزود: امسال در حوزه رسانه ملی تاب و توان انعکاس همه این برنامه ها از سراسر کشور را ندارد؛ چراکه دیگر اماکن مقدسه و متبرکه کشور نیز این سنت حسنه را اجرا کردند که با استقبال گسترده مردم همراه شد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر با اشاره به پخش آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در شبکه های بین المللی اظهار داشت: امسال در رسانه ملی از بیش از 130 نقطه کشور برنامه های قرآنی پخش شد. از بیش از 10 نقطه کشور برنامه دعای جوشن کبیر و شب های قدر نیز پخش شد.
وی افزود: امسال با دیجیتال شدن اتاق کنترل صدا و سیما در حرم حضرت فاطمه معصوم سلام الله علیها، کیفیت تصاویر بهتر شد و ما را در خدمت رسانی بهتر در این عرصه کمک نمود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha