جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر حاجی ده آبادی

حوزه/ دکتر حاجی ده آبادی گفت: علوم انسانی، نرم‌افزار مدیریت جهان غرب است و آنچه امروزه در جهان شاهد آن هستیم، همگی بر پایه علوم انسانی است؛ از این رو، باید علوم خود را برپایه علوم انسانی پایه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیران و نمایندگان جامعه‌المصطفی(ص) با حضور در مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی، با فعالیت‌های این مؤسسه آشنا شدند.

بر اساس این گزارش، دکتر حاجی ده‌آبادی، در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم به مدیران و نمایندگان جامعه‌المصطفی(ص) با اشاره به اهمیت مقوله علوم انسانی- اسلامی ابراز داشت: با توجه به جایگاه علوم انسانی و نوع نگرش رهبر معظم انقلاب و رئیس المصطفی، تلاش شده در این مؤسسه ضمن حفظ حرکت‌های شایسته گذشته، حرکات جدیدی در جهت اهداف خود انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: علوم انسانی، نرم‌افزار مدیریت جهان غرب است و آنچه امروزه در جهان شاهد آن هستیم، همگی بر پایه علوم انسانی است؛ از این رو، باید علوم خود را برپایه علوم انسانی پایه‌ریزی کنیم.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی به بیان تأثیر مطلوب آموزش مباحث علوم انسانی اسلامی پرداخت و ابراز داشت: علوم انسانی اسلامی کارکردهای زیادی مانند تربیت کادر حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی- تربیتی جامعه‌المصطفی(ص) و جهان اسلام همچون معاونان آموزش، فرهنگی- تربیتی، پژوهشی، اداری- مالی دارد؛ بنابراین، حوزه کارآمد، از کادر کارآمد علمی قوی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: دومین کارکرد مباحث علوم انسانی-اسلامی، تربیت طلاب شاخص است که بتوانند ایده اسلامی‌سازی علوم انسانی را در کشورهای خود پی‌گیری نمایند.

دکتر حاجی‌ ده‌آبادی تهیه و تولید منابع و متون ارزشمند در حوزه علوم انسانی- اسلامی کشورهای هدف را از اهداف این مؤسسه خواند و تصریح کرد: این مؤسسه تربیت کادرهای تبلیغی و اجرایی کشورهای اسلامی مانند قضات، ائمه جمعه و جماعات بانکداران را در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌مهر به بیان ضرورت توجه به مباحث علوم انسانی- اسلامی پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی نیز در این نشست، ضمن تأکید بر ضرورت راه‌اندازی رشته‌های متناسب با نیاز منطقه و اشتغال طلاب، تصریح کرد: باید در بومی‌سازی نمایندگی دقت داشته باشیم و به تربیت نیرو بپردازیم.

وی در ادامه ابراز داشت: زمانی که طلاب ارشد برای ادامه تحصیل به قم می‌آیند، باید مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی ظرفیت خود را توسعه دهد و با انعطاف‌پذیری، اشتیاقی در طلاب ایجاد کند و همچنین در مقاطع ارشد و دکتری، لازم است رشته‌ها به زبان خارجی نیز تدریس شوند؛ زیرا با یادگیری فارسی، نمی‌توان اصطلاحات علمی را در کوتاه‌مدت یاد گرفت و این موجب نقص در آموزش است.

گفتنی است این بازدید، با جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان جامعه‌المصطفی(ص) و مسئولان مؤسسه همراه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha