پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشنامه امام صادق(ع)

حوزه/ به همت محققان و پژوهشگران مرکز نور و در آستانه سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، دانشنامه امام جعفر صادق(ع) با ۳۱۴ مطلب، در پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

مدیر پایگاه حوزه نت در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: این دانشنامه در قالب 12 موضوع، مطالب ارزشمندی را شامل؛ پرسش و پاسخ، گزیده کتاب و پایان نامه‌های دانشجویی، مقالات، مجلات و ... در دسترس علاقه مندان قرار می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن رحمانی، هدف از انتشار و به روزرسانی این دانشنامه مذهبی و مناسبتی را جمع آوری کلیه اطلاعات مورد نیاز محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه درباره امام جعفرصادق(ع) عنوان کرد.

وی به نمایه‌های اصلی دانشنامه اشاره کرد و اظهار داشت: شناسنامه امام، دوره امامت، شهادت امام، اخلاق و فضایل امام، آثار و آموزه‌های علمى امام، مذهب جعفری و تأثیرپذیری از امام و شاگردان امام، از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی بیان داشت: سیره امام، امام صادق(ع) در آینه شعر و ادب، امام از دید گاه اندیشمندان، امام در آینه کتب، مقالات و پایان نامه‌ها و امام در اینترنت و رسانه از دیگر موضوعات این دانشنامه است.

مدیر حوزه نت، در ادامه به معرفی ریز موضوعات دانشنامه پرداخت و گفت: امام صادق(ع) و قرآن، امام و اهل بیت(ع)، امام، گنجینه علوم، شیعیان جعفری از نگاه امام، احادیثی از امام(ع) و همچنین شاگردان امام از میان اهل سنت از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه گرانسنگ به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: آثار و آموزه‌های علمی امام، امام(ع) و قرآن، امام(ع) و اهل بیت علیهم السلام، امام(ع) و گنجینه علوم، شیعیان جعفری از نگاه امام صادق(ع)، احادیثی از امام و... از دیگر نمایه‌های فرعی دانشنامه امام جعفرصادق(ع) می‌باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این دانشنامه غنی به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنند.

http://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/4931

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha