سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهادت رئیس مکتب جعفری

حوزه/ هفت عنوان کتاب اختصاصی از امام صادق (ع) در ۳۴ جلد از جمله؛ مسند الامام الصادق(ع)، الامام الصادق(ع) و المذاهب الأربعة، الفائق فی رواة و أصحاب الإمام الصادق(ع) در نرم افزار گرانسنگ سیره معصومان(ع) عرضه شد.

مدیر اداره ارتباطات مرکز نور در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: نرم افزار فاخر سیره معصومان (ع) به منظور شرح حال و زندگی نامه اهل بیت (ع) با متن کامل ۴۴۵ کتاب فارسی، عربی و انگلیسی در ۱۳۸۳ جلد کتاب سیره معصومین (ع) تولید شده است که زندگی و سیره علمی و عملی امام جعفرصادق (ع) یکی از بخش های این اثر می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد الحسینی ادامه داد: این نرم افزار با محوریت احوال شخصی معصومین، امامت، سیره، مناقب، اصحاب و راویان و کتاب شناسی به ارائه بیش از یک هزار و ۳۰۰ آیه قرآن مرتبط با ائمه اطهار(ع) به همراه متن قرآن کریم با ترجمه فارسی و انگلیسی می پردازد.

مدیر محتوای نرم افزار سیره معصومان (ع) با بیان این که این لوح فشرده سال شمار زندگانی معصومان از تولد پیامبر (ص) تا سال ۳۲۹ هجری قمری را در بردارد، تصریح کرد: این محصول قابلیت اتصال به بیش از ۲۳۰ عنوان کتاب به درختواره معصومان و استحراج ۵۰ هزار کلید واژه غیر تکراری، نمایش نموداری تبار نامه بیش از ۱۱ هزار تن از سادات، ارائه اشعار و زیارت نامه های خاص معصومان با امکان پخش صوت و دسترسی به نقشه های تاریخی و تصاویر مرتبط با معصومان (ع) را در خود دارد.

وی عنوان کرد: همچنین نرم افزار سیره معصومان (ع)، ۱۰۷عنوان کتاب در ۱۷۹ جلد پیرامون سیره علمی و عملی امام صادق (ع) رئیس مذهب تشیع در هشت موضوع مختلف با عناوین احوال شخصی امامت، سیره، مناقب، پس از امام صادق(ع)، اصحاب و راویان، سال شمار، کتابشناسی را در خود گنجانده است.

وی با اشاره به اینکه نرم افزار سیره معصومان (ع) حاصل تلاش چهار سال محققان و پژوهشگران مرکز است، بیان کرد: از امکانات و قابلیت های فنی و پژوهشی این نرم افزار می توان به ۱۰ دوره لغت نامه عربی به فارسی، برقراری ارتباط واژگان متون برنامه با این لغت نامه ها، یادداشت برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن اشاره کرد.

انتهای پیام    17/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha