پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 389856
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
فقه رسانه

حوزه /كتاب « سلسله مباحثي در باره فقه رسانه» به قلم حجت الاسلام والمسلمين علي نهاوندي منتشر شد .

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» ،اين كتاب که از سوی مرکز پژوهش های صدا و سیما به چاپ رسیده در سه فصل با موضوع : اصول ، مباني ، تعاريف و كليات، فصل دوم موضوعات ، مفردات ، و احكام فقهي رسانه ودر فصل آخر به مباحث حقوق رسانه ها يا رگولاتوري  پرداخته است .

امروزه با گسترش وسايل ارتباط جمعي، فرصت جديدي براي دوستداران و علاقه‌مندان به انقلاب و مناديان مكتب اهل‏بيت(ع)‏‏ بوجود آمده تا قدرت تمدني، فرهنگي و محتواي غني تفكر توحيدي را جهاني سازند. با اين هدف رسانه‏ هايي پا را از مرزهاي جغرافيايي و سياسي فراتر گذاشته و گامي بلند در مواجهه با انديشه‌هاي انحرافي و انحطاطي به سوي جامعه جهاني برداشته‏ اند.اين حركت بزرگ نيازمند تقويت عقبه‏ هاي تئوريك براي مهندسي رسانه و ارائه نقش اصيل آن از منظر نظام ارتباطات اسلامي در عرصه هاي مختلفي چون حكمت و فلسفه رسانه، اخلاق رسانه، رگوراتوري رسانه و فقه رسانه دارد.

اين اثر پژوهشي در 530صفحه  به قلم  حجت الاسلام والمسلمين دكتر علي نهاوندي تدوين شده است. آنچه در اين كتاب به آن پرداخته شده، محصول جلسات درسي است كه پس از پياده سازي، ويراستاري اجمالي و حذف بحث هاي غيرمرتبط، سعي شده تا همچنان سخن گفتاري آن محفوظ بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha