سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات  در شورای اداری قم

حوزه/ وزیر اطلاعات با اشاره به توطئه های دشمنان علیه امنیت نظام اسلامی به تمجید از فضای همکاری و هم افزایی دستگاه های مختلف نظام برای حفظ امنیت کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قم، گفت: دولت یازدهم، دولت فراجناحی، فرابخشی و فراگیر، با تقدم منافع ملی بر منافع بخشی است.

به حاشیه بردن نیروهای کارآمد و متعهد به زیان کشور است

وی افزود: این دولت به حاشیه بردن نیروهای کارآمد و متعهد کشور را به زیان نظام و کشور دانسته؛ به همین دلیل تلاش می کند تا از تمام ظرفیت های مفید جامعه؛ به خصوص نخبگانی در عرصه کار و خدمت استفاده نماید.

وزیر اطلاعات بیان کرد: رئیس جمهور از ابتدای آغاز فعالیت خود این راهبرد را ایجاد کردند که باید تلاش کرد تا عرصه خدمت برای تمام نخبگان فراهم شده و در عالم خدمت، ملاحظات سیاسی خود را تسری ندهد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه سیاست دولت، فرابخشی بودن است، اظهار داشت: کشور زمانی به موفقیت می رسد که بتواند توسعه موازن و هماهنگ داشته باشد و تمام بخش ها باید در این عرصه به حرکت درآیند؛ موتور محرکه کشور زمانی به حرکت در می آید که همه بخش ها به نقش خود به خوبی عمل کرده و در خدمت اهداف عالی انقلاب باشند.

اساس کار دولت خدمت به مردم است

وی ابراز داشت: اساس کاردولت خدمت به مردم است و باید این مطلب اساس کار قرار گیرد که مسئولین، باری را به دوش گرفته اند؛ نه اینکه فرصتی به دست آورده اند؛ مسئولیت ها و مدیریت ها در اسلام به معنی امانت است که در این زمینه امام علی(ع) عالی ترین مباحث را در این خصوص بیان کرده اند که توجه به آنها می تواند ما را به اهمیت این جایگاه متوجه نماید.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه گره گشایی از کار خلق، مهمترین وظیفه مسئولین در هر حال و وضعی است، خاطرنشان ساخت: در احادیث اسلامی روایات بسیاری در خصوص کمک به مردم و خدمت به مردم بیان شده است؛ همچنین در مسیر خدمت نیز نباید چیزی به نام خستگی برای ما معنی و مفهوم داشته باشد؛ چراکه خدمت به انسان ها، صدقه بوده که می تواند صدقه جاریه باشد و خدمت گذاری در هر بخش می تواند در این شمول قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی بیان کرد: خداوند متعال فرموده است که هیچ گاه صدقات خود را با منت و ستم بر دیگران آمیخته نکنید؛ گاهی بدون اینکه متوجه باشیم، ممکن است رفتار یک مسئول با مردم درست نبوده و با آنان با امنیت رفتار کند که این برخورد به هیچ عنوان اسلامی نبوده و از آسیب هایی است که ممکن است در عرصه خدمتگذاری وجود داشته باشد.

وی گفت: دولت یازدهم که بر اخلاق مداری تاکید دارد، به تمام خادمان دولت تاکید دارد که این خدمت بدون منت و همراه با ارزش های اخلاقی باشد؛ تواضع در مقابل مردم و مراجعین از اهمیت خاصی برخوردار است؛ خدمت وظیفه است نه لطف؛ مسئولان باید بدانند که از سرمایه ملی ارتزاق می کنند که به مردم خدمت کنند و در واقع آنها خادم مردم هستند.

همدلی و هم افزایی میان دستگاه ها برقرار است

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز به لطف هدایت های فرماندهی معظم کل قوا، همدلی و هم افزایی میان دستگاه ها برقرار است؛ شورای هماهنگی امنیت اطلاعاتی با انسجامی مناسب در حال فعالیت است و روز به روز پیوندهای قلبی بین دستگاه هایی که در عرصه امنیت فعالیت می کند، بیشتر می شود که خروجی آن نیز، امنیتی شده است که رهبری معظم از آن به عنوان امنیت بی بدیل یاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این مطلب که دشمنان هر روز تلاش می کنند که امنیت کشور را به چالش بکشند، افزود: گروه های تروریستی و تکفیری جزء جنوب شرق و یا غرب کشور عددی نیستند که امنیت ما را به خطر بیاندازند؛ چراکه ابزاری هستند که دشمنان و سرویس های اطلاعاتی از آنها برای به چالش کشیدن امنیت ما استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه پشت پرده این گروه ها، اسناد به هم پیوستن کشورهای متخاصم مشاهده می شود، اظهار داشت: سرویس های امنیتی آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس مهمترین این دشمنان هستند؛ ولی در این میان، مباشران و پادوهایی چون برخی کشورهای منطقه نیز حضور دارند که رد پای این کشورها در حمایت از این گروه ها کاملا مشخص است.

دستگیری عناصر وابسته به ابوحفص بلوشی

وزیر اطلاعات گفت: دشمنان تیم های دوازده گانه ای را تشکیل داده و برای هر عملیات حاضر بودند که 500 هزار دلار به تروریست ها بدهند که امنیت ما را به خطر بیاندازند؛ خوشبختانه سرکرده آنها ابوحفص بلوشی که با اسم شناسنامه ای حشام عزیزی علیه نظام فعالیت می کرد، به درک واصل شد و عناصر آنها در مناطق مختلف کشور دستگیر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ابراز داشت: دشمنان با ایجاد ناتوی اطلاعاتی و امنیتی به دنبال به خطر انداختن امنیت کشور هستند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در هر بخشی مسایل امنیت و هم افزایی امنیتی در کشور را مد نظرقراردادند و بیان کردند که این همدلی و هم افزایی ملی در عرصه های مرتبط به امنیت باید در همه بخش ها مد نظر باشد.

وی افزود: دولت یازدهم با بیمه سلامت و طرح های دیگر تلاش کرده است که مردم نگران سلامت خود نباشند؛ در عرصه های دیگر نیز دولت سعی کرده است اگر باری از دوش مردم برداشته نمی شود، حداقل باری بر دوش آنها گذاشته نشود؛ در سه سال گذشته روند افزایش سرسام آور قیمت ها کنترل شد و اگر دولت نتوانسته باشد، هزینه ای از دوش مردم بردارد، لااقل سعی کرده است هزینه های سنگین و غیرقابل تحمیلی بر دوش مردم بار نشود.

وزیر اطلاعات بیان کرد: دسترسی مردم به مسئولین، از نکات بسیار مهمی است که در این دولت به آن توجه شد؛ در این عرصه تلاش شده است با مدیریت زمان، مردم و متقاضیان بتوانند سخنان مردم را بشنود؛ زیرا این دیدارها باعث آرامش بیشتر مردم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در پایان گفت: هدف نهایی در خدمت گزاری آن است که مردم با رفع مشکلات خود در آرامش بیشتری به عبادت خداوند بپردازند و این دولت نیز سعی می کند که این آرامش را در کشور ایجاد نماید؛ خداوند به انسان های با ایمان وعده داده است که آنها را وارث زمین قرار داده و کارهایی در دست مردم قرار گیرد و امنیت را پس از دلهره و اضطراب بر آنها حکمفرما می کند که او را بپرستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha