جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
محمد علی خامه یار - ستاد اقامه نماز

حوزه/ مدیر ستاد اقامه نماز استان قم از برگزاری نخستین اجلاس نماز استان با سخنرانی وزیر اطلاعات در هفدهم دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»t محمد خامه یار صبح امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت علامه شیخ نمر، به موضوع اجلاس نماز در استان قم اشاره کرد و گفت: تا به امروز 23 اجلاس سراسری نماز در کشور برگزار شده که رهبر معظم انقلاب پیام هایی برای این اجلاس ها داده و بر مباحثی همچون «توجه به شأن نماز»، «ترویج فرهنگ نماز»، «توجه به مسجدمحوری» و «اقامه نماز» تأکید کرده اند.

وی اظهار داشت: به دلیل عدم امکان حضور تمام خادمین نماز در اجلاس سراسری کشور، امسال این اجلاس به صورت استانی برگزار شده؛ اما در استان قم به دلیل حضور حوزه علمیه و پتانسیل بالا، به صورت ملی برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این مطلب که این استان دارای شورای نماز است، ابراز داشت: 15 دستگاه اداری عضو آن این شورا بوده که ریاست آن بر عهده استاندار و دبیری آن بر عهده ستاد اقامه نماز می باشد.

خامه یار یادآور شد: این اجلاس با استفاده از ظرفیت این شورا برگزار شده و در این راستا دیداری نیز با مراجع عظام تقلید داشتیم که ان شاءالله رهنمودهای آنان را عملیاتی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت: برگزاری نمایشگاه کتاب و نمایشگاه عکس و تصویر از برنامه های حاشیه ای این اجلاس خواهد بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این مطلب که این اجلاس 17 دی ماه سال جاری در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: حجت الاسلام والملسمین علوی، وزیر اطلاعات، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و استاندار قم از سخنرانان این اجلاس می باشند.

خامه یار اظهار داشت: در این اجلاس از دستگاه هایی که به امر نماز اهتمام جدی دارند، تجلیل خواهد شد.

وی ابراز داشت: تجلیل از یک پاکبان شهرداری، تجلیل از امامان جماعت سالمند، تجلیل از خادم نمونه، تجلیل از رئیس هیأت امنای یک مسجد، تجلیل از مسئولان یک مهدکودک، تجلیل از مسئولان یک دبیرستان دخترانه و ... از دیگر تجلیل های ما در این اجلاس می باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این مطلب که استان قم دارای 20 شهید نماز است، خاطرنشان ساخت: این شهدا در حین اقامه نماز به شهادت رسیده که بر اساس آن، سرکشی از خانواده های این عزیزان را از امشب آغاز و از یک خانواده شهید نماز به صورت ویژه در این اجلاس تجلیل خواهیم کرد.

خامه یار تصریح کرد: در این اجلاس مهمانان غیرایرانی نیز حضور داشته و یکی از آنان به ایراد سخن خواهد پرداخت و از خاطرات نخستین نماز خود گزارشی خواهد داد.

وی بیان داشت: برگزاری اجلاس یاوران نماز، یکی از ضروری ترین برنامه هایی است که امیدواریم در آینده نزدیک برگزار کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع طرح ختم قرآن کریم در ادارات استان قم به مناسبت شهادت آیت الله شیخ نمر اشاره کرد و گفت: این طرح از صبح امروز در ادارات استان آغاز و تا به الان نزدیک به 100 ختم قرآن از سوی کارکنان نهادها و مراکز پذیرفته شده است.

خامه یار در پایان خاطرنشان ساخت: ان شاءالله این طرح را به ستاد اقامه نماز کشور نیز پیشنهاد خواهیم داد تا در کل کشور انجام پذیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha