پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آل سعود

حوزه/ یک سایت آمریکایی گزارشی را پیرامون عربستان ارائه داده و تاکید کرده که رژیم آل سعود یک نظام سرکوب گر است که از انقلاب ها و آزادی تنفر دارد؛ به همین خاطر روابط مستحکم خود را با رژیم آل خلیفه در بحرین حفظ می کند...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از منامه پست، یک سایت آمریکایی گزارشی را پیرامون عربستان ارائه داده و تاکید کرد که رژیم آل سعود یک نظام سرکوبگر است که از انقلاب ها و آزادی تنفر دارد؛ به همین خاطر روابط مستحکم خود را با رژیم آل خلیفه در بحرین حفظ می کند.

سایت «kitv» نوشت: عربستان شیوه وهابیت را در پیش گرفته است که از قرن 18 ارتباط تنگاتنگی با خاندان سعودی دارد. زمانی که خاندان آل سعود  در سال 1930دولت سعودی را پایه ریزی کرد از تفسیر وهابی ها از اسلام استفاده کرد به گونه ای که عبادت عمومی غیر مسلمانان را ممنوع کرد و تفسیر علنی از دین توسط مسلمانان از همه فرقه ها، از جمله شیعه و به جز وهابی ها را محدود کرد.

این سایت تاکید کرد: جنگ علیه یمن یکی از بارزترین بحران هایی است که عربستان در زمان حاضر از آن رنج می برد به ویژه که میزان تجاوزات عربستان در یمن تمام حد و حدود را زیر پا گذاشته و حتی صدای سازمان ملل متحد هم درآمده و بیانیه ای صادر کرده و در آن خواستار اجرای تحقیقی پیرامون تجاوز به حقوق بشر در یمن شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha