پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه/ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیون گفت: با حضور حضرت آیت الله مظاهری در اصفهان نه تنها حوزه علمیه، بلکه کل شهر تحت تأثیر نگاه عرفانی و اخلاقی و سلوک ایشان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله العظمی مظاهری با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیرباز برای فرهیختگان و چهره های درخشان و بزرگان همایش هایی را برگزار می کرد که البته بیشتر این آیین ها برای هنرمندان و دانشگاهیان بود. سیاست این است که در کنار برگزاری این آیین ها، از مقام فقیهان و اندیشمدان و عالمان دینی نیز غفلت نشود و توجه ویژه نسبت به این عرصه صورت پذیرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیون افزود: حضرت آیت الله مظاهری، با توجه به این که قم مهد مرجعیت است، این شهر را بر حسب وظیفه رها کرده و به اصفهان هجرت کردند، از زمانی که ایشان در حوزه علمیه اصفهان حضور یافتند، حوزه علمیه این شهر به شکوفایی و بلوغ گذشته خود رسید.
وی با اشاره به اثرگذاری این مرجع تقلید در عرصه علوم فقهی در اصفهان گفت: پس از حضور ایشان در این شهر، کرسی های درس خارج بسیاری در اصفهان تشکیل شد و مدارس علمیه استان نیز در علوم دینی رونق خاصی گرفت که طلاب فاضلی را در این عرصه تربیت نمود.
عضو ستاد بزرگداشت آیت الله العظمی مظاهری خاطرنشان کرد: حضور حضرت آیت الله مظاهری نه تنها حوزه علمیه، بلکه کل شهر تحت تأثیر نگاه عرفانی و اخلاقی و سلوک ایشان هستند. اهتمام ایشان به برپایی نماز جماعت صبح، موجب شده که اکثر مساجد این شهر در نماز صبح با حضور امام جماعت پذیرای مردم باشد و در مجموع اثر فرهنگی زیادی بر شهر اصفهان داشتند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha