جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي با بیان این که خطر متحجّرین از منافقین کمتر نیست، تأکید کرد: اگر نسل جوان از لحاظ زیرساخت های فکری و اعتقادی پشتیبانی شوند، آینده انقلاب اسلامی تضمین شده است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد، در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد ابراز كرد: اگر نسل جوان از لحاظ زیرساخت های فکری و اعتقادی پشتیبانی شوند و نسبت به اصول ومبانی دینی معتقد و جدی باشند، آینده انقلاب اسلامی تضمین شده است.

وي گفت: برخی برای اجرای منویات استکبار جهانی و به بهانه حقوق جوانان و زنان، به دنبال ترویج شهوترانی، عیّاشی، فسق و فجور و انواع ولنگاری ها هستند که خطری جدی برای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان در مورد ضرورت برگزاری چنین جلساتی ابراز کرد: گرامیداشت شهید هاشمی نژاد تنها تجدید خاطرات وی نیست؛ بلکه نمایش الگویی انقلابی در جامعه و دنیای امروز و اثبات تأثیر انقلابی بودن به عنوان یک راهبرد اصلی در توسعه و تعالی انقلاب اسلامی می باشد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مدیون واقعیتی به نام دین است، گفت: استحکام و استواری نظام اسلامی به تقوا و تدیّن و وجود سفره دین و دینداری در میان مردم وابسته است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان با بیان این که دشمنان این امر را به خوبی دریافته اند که اگر در دینداری مردم خلل ایجاد شود، براندازی نظام کار آسان تری خواهد بود، افزود: دشمنان، خطرناک ترین عناصر برای تضعیف روحیه انقلابی مردم و انحراف جوانان هستند و اگر در کار خود موفق شوند، انقلابی ماندن جامعه آرزویی دست نایافتنی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، مقابله با نفاق، تحجّر و ولنگاری فرهنگی را سه جبهه اصلی فعالیت های انقلابی و مبارزاتی شهید هاشمی نژاد برشمرد و با بیان این که مقابله با جریان نفاق کار آسانی نیست و بصیرت بالایی می خواهد، گفت: این شهید بزرگوار با نیروی بصیرت خود به افشاگری در مورد چهره واقعی افراد منافقی که در دل دستگاه های اجرایی کشور نفوذ کرده بودند دست زد و عاقبت هم به دست همین منافقین شهید شد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که خطر متحجّرین از منافقین کمتر نیست، ابراز کرد: مسئله اصلی در ارتباط با متحجّرین این است که خطر آن ها برای ما ملموس و محسوس نیست؛ جریان تحجّر می خواست انقلاب را به سمت رکود بکشاند و روحیه انقلابی مردم را محدود کند، اما وجود افرادی چون شهید هاشمی نژاد باعث منزوی شدن عناصر متحجّر شد.

وی، تحجّر موجود در جوامع را به دو دسته تشکیلاتی و توده ای تقسیم کرد و افزود: باید افراد متحجّر را از هم بازشناخت و با هر کدام برخورد متناسب داشت؛ برخی راه را گم کرده، عده اي اطلاع کافی در مورد ماهیت و اثرگذاری انقلاب ندارند و تعدادي هم تحجّر را به عنوان ابزاری برای مرید و مرادبازی قرار داده و از آن سوء استفاده می کنند.

امام جمعه مشهد در به تبیین تلاش و مجاهدت شهید هاشمی نژاد در جبهه ولنگاری و تساهل و تسامح فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: برخی برای اجرای منویات استکبار جهانی و به بهانه حقوق جوانان و زنان، به دنبال ترویج شهوترانی، عیّاشی، فسق و فجور و انواع ولنگاری ها هستند که خطری جدی برای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: این شهید بزرگوار نسبت به تأثیر ولنگاری فرهنگی، منکرات و مفاسد اخلاقی، بی تفاوت و لائیک و بی دین بودن را در ابتدای انقلاب توجه كرده و در برابر این ناهنجاری ها با صلابت و متعصبانه می ایستاد.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان تصریح کرد: بايد با شناخت جوانان و ساختن دين و تقوا و تامين زيرساخت هاي فكري و اعتقادي در وجود آنها، روحيه انقلابي ايجاد كنيم تا ارزش آن را درک کنند.

وی با بیان این که روحیه انقلابی مردم ایران، استکبار جهانی را مستأصل کرده است، عنوان کرد: عمر سی و هفت ساله انقلاب مدیون در صحنه ماندن و آگاه بودن مردم بوده و هم چنان به ایستادگی مردم در برابر نفاق، تحجّر و ولنگاری فرهنگی نیازمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، آمیختن حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیون مبارز در استان خراسان را از ابتکارات شهید هاشمی نژاد معرفی کرد و افزود: آمیختگی این دو جریان، چهره و جبهه ولایت امام(ره) را در استان خراسان یکپارچه کرد و اگر چنین مهمی در مرکز نیز محقق می شد، خائنی چون بنی صدر بر امور اجرایی کشور مسلط نمی گرديد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه به تبیین ابعاد شخصیتی و سیاسی شهید هاشمی نژاد پرداخت و با اشاره به تلاش وی برای ایجاد کانون بحث و انتقاد دینی در مسجد صاحب الزمان (عج) و پاسخ به شبهات فکری و اعتقادی جوانان، گفت: شهید هاشمی نژاد قبل از پیروزی انقلاب و پس از آن به دنبال پرورش نیروهای انقلابی بود و در این راه، بدنه جوان جامعه را به عنوان سرمایه ای اصیل برای ادامه مبارزه و آینده انقلاب تشخیص داده بود.

یادآور می شود، در پایان این مراسم سامانه هوشمند زیارت نیابتی توسط حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، توليت آستان قدس رضوي رونمایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha