دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله  شیرازی

حوزه/ مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله سید عبدالله شیرازی، در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در آستانه ماه محرم الحرام، به مناسبت سی و سومین سالگرد رحلت مرجع مجاهد مرحوم حضرت آیت الله سید عبدالله شیرازی (ره)، روز  مراسم باشکوهی، صبح روز جمعه از سوی بیت آن فقید سعید، در حسینیه امام امیرالمؤمنین(ع) مشهد مقدس برگزار و از مقام علمی، دینی و مبارزاتی آن مرجع فقید تجلیل شد.

در این مراسم که علماء، ائمه جماعات، اساتید حوزه، طلاب، اقشار مختلف مردم مشهد و زائرین حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) از نقاط مختلف کشور و کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، کویت و بحرین، حضور داشتند، قاری بین المللی استاد حمید شاکر نژاد و دیگر قاریان به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداختند.

حجت الاسلام معاونیان، از فضلای حوزه خراسان نیز در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و سی و سومین سالگرد حضرت آیت الله شیرازی (ره)، پيرامون نقش ائمه اطهار (ع) در بقاء دين و تعاليم عاليه و نورانى آن و نشر آموزه های مقدس قرآن کریم به ایراد سخن پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع علماء و دانشمندان دینی، آنان را ادامه دهنده مسیر ائمه اطهار(ع) و پیشوایان دین دانست و نقش مراجع تقلید شیعه در احیای امر دین و پاسداری از اعتقادات و مرزبانی از احکام مقدسه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در طول تاریخ را بی بدیل خواند.

حجت الاسلام معاونیان در ادامه افزود: یکی از چهره های برجسته این سلسله، مرحوم حضرت آیت الله حاج سید عبدالله شیرازی (ره) بود که توانست با مقام علمی والا و جایگاه دینی رفیع و روحیه جهادی و مبارزاتی کم نظیر، به عنوان یکی از مراجع بزرگ شیعه، در ابعاد علمی و دینی مختلف اثرگذار واقع شود و از پیشتازان مسیر جهاد و مبارزه با حکام ستمگر و طاغوت های زمان خود به حساب آید.

 وی، نقش ارزنده آن مرجع فقید در مبارزه با حکومت رضاخان به ویژه در قیام خونین مسجد گوهرشاد و نیز پیروزی انقلاب اسلامی را نمونه های بارزی از مجاهدت ایشان دانست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha