پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آیین افتتاح مرحله چهارم پروژه های حاشیه شهر مشهد در منطقه سیدی با حضور آیت الله العظمی مکارم، گفت: ساماندهی فعالیت های منطقه حاشیه شهر مشهد به هفت پهنه تقسیم شده که در راس آن یک عالم جلیل القدر حضور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، صبح امروز در آیین افتتاح مرحله چهارم پروژه های حاشیه شهر مشهد در منطقه سیدی، با ارائه گزارشی به حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گفت: خوشبختانه ستاد ساماندهی و هماهنگی فعالیت های فرهنگی حاشیه شهر مشهد در دو سال گذشته تشکیل شد که برکات فراوانی داشته است.

وی با بیان اینکه ساماندهی فعالیت های منطقه حاشیه شهر مشهد به هفت پهنه تقسیم شده که در راس آن یک عالم جلیل القدر حضور دارد، گفت: مجموعه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی با نظارت این عالم انجام می شود و حتی اقدام های عمرانی نیز با هماهنگی او انجام می شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به فعالیت حدود ۴۰۰ مسجد و اقدام های سازنده فضلای جوان حوزه در حاشیه شهر مشهد، ابراز کرد: سه نوبت اقامه نماز جماعت در بیش از ۱۰۰ مسجد و مدارس آموزش و پرورش توسط فضلای جوان یکی از اقدام هایی است که محیط های آموزشی تحت تاثیر فعالیت های فرهنگی آنان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به اجرای طرح کوثر که توسط مرحوم آیت الله واعظ طبسی راه اندازی شده و با کمال قوت در حال اجراست، اشاره و خاطر نشان کرد: فعالیت های سازنده سازمان تبلیغات با همکاری شهرداری مشهد از دیگر طرح هایی است که تعدادی از فضلای جوان در آن شرکت دارند.

آیت الله علم الهدی سومین جریان فعالیت حوزویان در حاشیه شهر را مربوط به روحانیانی دانست که از سوی سپاه با انسجام  و قوی به تبلیغ و فعالیت فرهنگی می پردازند.

گفتنی است، در افتتاحیه مرحله چهارم افتتاح پروژه های حاشیه شهر مشهد که آیت الله العظمی مکارم شیرازی، نماینده آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و برخی از مردم  مسئولان حوزوی و استانی در آن حضور داشتند، از  ۳۶۵ پروژه شامل مرمت و ساخت حدود ۲۰ مدرسه علمیه، ساخت پایگاه بسیج، ساخت و زیبا سازی مساجد، احداث سالن ورزشی و بوستان و... بهره برداری شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha