چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مبلغی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از اولی ترین و برترین اهداف قیام امام حسین(ع) بوده است، گفت: با فرهنگ سازی در بین آحاد مردم نسبت به اجرای این فریضه، می توان از ناهنجاری‌ها و انحرافات اجتماعی پیشگیری کرد.

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، در مورد ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: با فرهنگ سازی در بین آحاد مردم نسبت به اجرای این فریضه، می توان از ناهنجاری‌ها و انحرافات اجتماعی پیشگیری کرد.

مشاور امور روحانیت استاندار لرستان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها متوجه یک موضوع دینی نمی‌باشد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، ابعاد گسترده دین و رعایت تمام واجبات دینی را شامل می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فرد مسلمان باید نسبت به هر معروفی آمر و نسبت به منکرات در هر شرایطی ناهی باشد، تصریح کرد: با احساس مسئوليت در مقابل اعمال و رفتار هم‌نوعان خود می توان امنیت و آرامش جسمی و روحی را برای جامعه رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به اینکه راز ماندگاری قیام حضرت اباعبدالله(ع) احساس وظيفه آسمانی برای احیای سنت و سیره رسول الله(ص) بود، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) با اهدای خون خود و خاندانش، برای همیشه تاریخ سند آزادگی و حریت را برای بشریت به یادگار گذاشت و امروز وظیفه عاشقان مکتب اهل بیت(ع) اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در همه ابعاد است.

مدیر سابق حوزه علمیه لرستان در پایان با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغان نقش هدایت گری و روشنگری را در جامعه بر عهده دارند، افزود: مبلغان کارشناسان ابلاغ آموزه های ناب اسلام و تشیع در جامعه هستند و باید اهداف قیام مکتب امام حسین(ع) را به روشنی به گوش جهانیان برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha