شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي

حوزه / توليت آستان قدس رضوي با اشاره به راهپيمايي ميليوني اربعين حسيني، اين اجتماع را بزرگترين گردهمايي عالم خواند و گفت: امپراتوري رسانه‌اي استكبار با بايكوت خبري راهپيمايي اربعين به عنوان بزرگترين گردهمايي بشري، خصومت خود را با اسلام و معنويت نشان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي ،امروز چهارشنبه 3 آذرماه در ديدار با طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد، اربعين را همايش بزرگ منتظران ظهور ولي عصر(عج) دانست و خاطرنشان كرد: سیل خروشانی که از پیاده‌روی جمعیت بیش از 20 میلیونی در مراسم اربعین امام حسین(عليه‌السلام) در شهر کربلاي معلي رقم خورد؛ اتفاقي عادي در زمره ساير وقایع روزمره جهان نبود، اجتماع بزرگ محبان اهل بيت(عليهم‌السلام) و منتظران ظهور بود كه امپراتوري رسانه‌ای استكبار سعی در بایکوت خبری آن داشتند.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، با بيان اينكه راهپيمايي اربعين امسال بسيار زودتر و پرشوتر از سال‌هاي گذشته برگزار شد، تصريح كرد: بدون شك سخن و پيام حق را خداوند متعال خود جلوه خواهد داد و ان­شاءلله اين راهپيمايي باشكوه نويدي براي رقم خوردن تمدن و مدنيتي به نام عاشورا در عالم خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به افزايش گرايش جهانيان به اسلام ناب و مكتب عقلاني تشيع، ابراز كرد: طي سال‌هاي اخير توجه دنیا به اسلام ناب محمدی و عقلانی تشیع، بسیار افزایش یافته و بسیاری دریافتند آن راهی که نجات بخش بشریت بوده، اسلام اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) است.

وي جمهوري اسلامي ايران را پرچم‌دار مكتب عقلاني تشيع در جهان معرفي کرد و با تاكيد بر اين مطلب كه حکام جور غربی با «صد عن سبیل الله» بزرگترین ظلم را به مردم خود روا می‌دارند، توضيح داد: مستکبران امروز اجازه آشکار شدن حقایق عالم را به مردم آمریکا و اروپا نمی‌دهند و علاوه بر این زندگی الهی را از آن‌ها سلب کرده و به دنبال سرکوب فطرت خداجوی آنان هستند.

حجت الاسلام و المسلمين رئيسي، جامعه بشری معاصر را جریحه‌دار از ظلم سیاستمداران مستکبر غربی توصیف و با اشاره به مصداق‌های این ظلم، تصريح كرد: وضعيت امروز جهان به گونه‌اي است که انسان به هرگوشه عالم که نظر می‌اندازد، جز جنایت، شرارت و ظلم مستکبران نمی‌بیند، اما در این میان يكي از بزرگترین ظلم‌ها و دیکتاتوری‌هاي استکبار غربی، جلوگيري از حيات اجتماعي، سياسي و الهي جوامع خودشان است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، با اشاره به تلاش‌هاي حضرات معصومين(عليهم‌السلام) در رسوايي چهره استكبار دوران خود، بيان كرد: صديقه كبري(س) نقاب نفاق را از چهره ظالمان دوران خود برداشتند و امروز اين وظيفه بر عهده تمام عالمان، انديشمندان و سخنوران فرهيخته و بيدار جهان اسلام است.

توليت آستان قدس رضوي رسالت علما و مبلغان دینی را در معرفی و تبیین احکام اسلام و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)، بسیار خطیر ارزیابی كرد و گفت: علوم ديني باید در سرشت و جان آموزنده رخنه کند، به طوری که تمام رفتار و شئون زندگی فرد را در برگیرد.

وي با اشاره به روايت «العلم علمان؛ علمٌ مطبوع و علمٌ مسموع و لا ینفع المسموع ما لم یکن المطبوع» از اميرالمومنين علي(عليه‌السلام)، گفت: علم بر دو نوع «مسموع» و «مطبوع» است و اگر علم در جان عالم بنشیند و در سرشت او جای بگیرد، آنگاه علم مطبوع است، لذا فقیه حقيقي کسی است که علم و دین در جان و سرشت او جاي گرفته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبري بر اهميت وجود تفكر و روحيه انقلابي تاكيد و خاطرنشان كرد: تفکر انقلابی گره‌گشای تمامی مشکلات كشور بوده و تنها راه پیروزی در این جنگ گسترده و ناجوانمردانه فرهنگی و اعتقادی غرب توجه به آموزه‌های اسلام و قرآن کریم و تعمیق روحيه و تفكر انقلابي در جامعه است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در فراز پایانی سخنان خود به آیه 12 سوره توبه اشاره و با تاکید بر اینکه هیچ گاه نباید به سران کفر و استکبار اعتماد کرد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:«با پیشوایان کفر بجنگید، چرا که آنان را هیچ پیمانى نیست.» در این آیه آمده است که با رهبران کفر و استکبار مبارزه کنید، نه اینکه آن‌ها ایمان ندارند، بلکه چون «أَیْمَان» ندارند. أَیْمَان ندارند، یعنی آن‌ها پیمان شکن هستند و این موضوع پیمان شکنی از ویژگی‌های دشمنان دین خداست.

حجت الاسلام و المسلمين رئیسی گفت: این روزها عهد شکنی‌های استکبار در عمل و گفتار آن‌ها پیداست و غیر قابل اعتماد بودن نظام سلطه دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست. حتی اگر روزی عده‌ای به دشمن خوش بین بودند، با اتفاقات اخیر برجام برای همه روشن شده که استکبار پیمان شکن است و «أَیْمَان» ندارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha