چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: پیامبر اکرم (ص) منادی رحمت و مهربانی بوده و سیره ایشان چراغ روشنگری است که باید علمای اسلام شخصیت ایشان را به جهان و به خصوص جوانان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام  والمسلمین عباسی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ارتحال حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) به  ابعاد شخصیتی پیامبر رحمت (ص) اشاره و گفت:  یکی از شاخصه‌های پر اهمیت در پیشرفت اسلام، اخلاق نیک و کلام پرجاذبه پیامبر اکرم(ص) با انسان‌ها بود و در روایات آمده که پیامبر اسلام(ص) علاوه بر این که ارزش‌های اخلاقی را بسیار ارج می‌نهادند، خود در سیره عملی اشان مجسمه فضایل اخلاقی و ارزش‌های والای انسانی بودند؛ ایشان در همه ابعاد زندگی با چهره‌ای شاداب و کلامی دلاویز با حوادث برخورد می‌کردند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان کامل‌ترین اسوه راستین بشریت، نسبت به تمام مردم بسیار صمیمی و مهربان بودند. آن بزرگوار با داشتن این خصلت ستودنی توانستند در طول ۲۳ سال دل‌های بسیاری را شیفته مکتب خویش کنند و از منجلاب ضلالت به صراط مستقیم هدایت نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد :  امروزه یکی از غفلت‌های عظیم بشر هم این است که به رسول گرامی اسلام(ص) به عنوان یک آیینه نگاه نشد در صورتیکه ایشان آیینه تمام نمای اسلام است؛ یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های خاتم الانبیاء(ص)، خلق عظیم ایشان است که خداوند آن را به عظیم وصف می‌کند و عظیم به این تعبیر می‌شود که چیزی بزرگ‌تر و برتر از آن نیست.

وی ادامه داد: لذا باید عملاً جامعه‌ای به عنوان یک جامعه نمونه و الگو وجود داشته باشد که خداوند آن را به بشر ارائه دهد و آن را الگویی برای تمام زندگی بشر قرار دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha