پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، گفت: راهپیمایی اربعین عملا به نماد قدرت شیعه تبدیل شده است و می‌تواند به بستری برای تزلزل و نابودی سیاست‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست‌نشاندگان آن‌ها در منطقه تبدیل شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی در جمع طلاب مدارس علمیه قزوین که  امروز در مسجد مولاوردیخان قزوین برگزارشد، به مراسم میلیونی اربعین حسینی اشاره و گفت: از ثمرات زیارت اربعین، یاد غربت و مظلومیت اهل بیت(ع) و همچنین رساندن پیام شهیدان کربلا که پیام حیات بخش، پیام نجات و پیام مبارزه در برابر تباهی است.

وی افزود: از دیگر پیام های زیارت اربعین، آزادگی و حریت، و همچنین پیام خون دادن و جان فشاندن برای تجسد یافتن مبانی و احکام اسلام در جامعه است.

 مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: به لطف الهی این مسئله را از اسرار و لطف اهل بیت(ع) باید بدانیم که در این چند سال اخیر به ‌ویژه بعد از اینکه آمریکا از عراق بیرون رفته و صدام، که چهره نحس و پلید تاریخ بود نیز از میان رفت، می بینیم که بزرگترین و با عظمت ترین راه پیمایی مذهبی  هر ساله در اربعین در عراق برگزار می شود.

وی ادامه داد: می بینیم که بعد از گذشت حدود ۱۴  قرن همچنان عشق و شوری برای زیارت امام حسین(ع) وجود دارد که بعضی از افراد کشورهای مختلف دنیا به این راه پیمایی می آیند.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: علمای شیعه در هدایت و ترغیب شیفتگان حسینی به انجام زیارت امام به‌ویژه در اربعین، نقش محوری داشته‌اند و ضمن ارائه رهنمود، خود نیز به این مهم مبادرت می‌و‌‌رزیدند.

وی در رابطه با ثواب زیارت کربلا اشاره و بیان داشت:حضرت رسول گرامی در رابطه با زیارت بار گاه مطهر حضرت امام حسین پرداخت وبیان داشت: زيارت قبر رسول خدا «ص» و زيارت مزار شهيدان، و زيارت مرقد امام حسين (ع) معادل  است با حج مقبولى كه همراه رسول خدا «ص» بجا آورده شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اشتیاق دلباختگان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شهادت آن بزرگوار را نمادی از عزت و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: این حضور بیانگر اشتیاق مشتاقان حضرت سیدالشهدا(ع) و بیعتی دوباره برای ادامه راه آن حضرت خواهد بود و محبت شیعیان جهان در راهپیمایی روز اربعین حسینی تجلی می یابد

وی ادامه داد: حداقل مسیری که با پای پیاده به سمت اربعین طی می‌شود، از شهر نجف اشرف است که تا کربلا حدود 80 کيلومتر فاصله دارد

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به مراسم اربعین حسینی که نشان دهنده قدرت شیعه است عنوان داشت: ار بعین حسینی به رغم اقدامات خشونت‌بار دولت‌های سرکوبگر و گروه‌های تکفیری تروریستی، هر ساله باشکوه‌تر میشود و راهپیمایی پیاده به سوی کربلا در ایام اربعین که به گواه آمارهای رسمیِ رسانه‌های غیر اسلامی، بزرگ‌ترین راهپیمایی کمی و کیفی جهان است.

وی افزود: این راهپیمایی عملا به نماد قدرت شیعه تبدیل شده است و می‌تواند به تزلزل و نابودی سیاست‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست‌نشاندگان آن‌ها در منطقه بینجامد و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، شروع مغناطیس حسینی در روز اربعین است و این حماسه، تنها با شور و شعور حسینی رقم می‌خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha